אלוף (במיל') יצחק בריק התראיין הערב (שישי) בחדשות 12, וסיפק שלל אמירות מעוררות עניין בנוגע למלחמה. "לדעתי אנחנו בנקודה קריטית מאוד מאוד בלחימה וכדאי שנבין את זה היטב", ציין. 

על אף הבטחות נתניהו, בבית הלבן מבהירים: קמח יכנס לעזה
בעקבות התראת שווא: אזעקת נשמעה בחיפה

עוד הוסיף כי "יש אלפי חאמסניקים ששולטים ביד רמה, במנהרות שחוצות את סיני מתחת לרפיח, וצריך להגיד לציבור שעם כל העבודה שעשינו, ועשינו יש עוד אלפי פירים נוספים ומאות קילומטרים של תעלות נוספות. המעבר דרך מצרים, דרך ח'אן יונס, חופשי.

פעילות לוחמי דובדבן בחאן יונס. צילום: דובר צה"ל

המצרים יודעים על זה, הם מתעלמים ואומרים שזה לא קורה. אם אנחנו לא ניכנס לתוך רפיח ונגדע את ראש הנחש, לא נוכל לנצח. נשאלת השאלה איך עושים את זה בצפיפות הזאת". 

הוא פנה למקבלי ההחלטות: "אני בא למנהיגות, קורא לגנלט וביבי שמכריזים על המטרות כל שני וחמישי -  תגידו איך אתם מתכוונים לעשות את זה. תגידו לנו אם אתם יכולים להיכנס למחנות רפיח. אם אתם יכולים לחסום את הציר, אם אין לכם את היכולות תודו בזה ותשנו את התפיסה. בלי להשתלט על הגבול, על ציר פילדפלפי אי אפשר לנצח במלחמה".

"אם אתם מבינים שאתם לא יכולים להיכנס, ולדעתי זה המצב תשנו קונספט. את המטרה של שחרור החטופים עוד אפשר להציל. צריך היום ללכת להסכם עם החמאסניקים שבו הולכים לתוכנית של שחרור חהטופים, כמובן שיש להם תביעות מאוד קשות", הוסיף. 

במידה מסוימת, ביקר בריק את ראש הממשלה ושר הביטחון: "גלנט וביבי, אלה שהיו אחראים על הכאוס הנורא שקרה לנו, הם אלה שמנהלים גם את המלחמה. משהו רובץ עליהם, היום מי שמוביל את המלחמה הוא זה שגרם לאסון הנורא וזה משפיע על ההחלטות.

כמו כן, יצא נגד הרכב הוועדה לחקירת הכשלים המבצעיים: "זה חמור מאוד, אסור לעשות את זה. הם עבדו ביחד, האלופים, אני בא ואומר שהם צריכים לבדוק לא רק מה קרה ביום הזה, למה הכוחות הגיעו מאוחר אלא למה זה קרה - תרבות ארגונית כושלת במשך שנים. זה לא טוב בגלל שזה חבר מביא חבר, הם צריכים להיכנס לעובי הקורה. למה הובלם בצבא תרבות ארגונית כל כך חמורה?".