ה"ניו יורק טיימס" פרסם היום (שבת) תחקיר ממנו עולה כי ישראל לא השיגה את מטרותיה בלחימה בעזה. בתחקיר נטען כי ישראל השיגה שליטה בחלק קטן יותר של הרצועה ממה שתכננה.

שבת של חיסולים: אלו הבכירים האיראניים שחוסלו בדמשק ובלבנון

העיתון האמריקאי שם יד על מסמכים מתוכניות המלחמה של ישראל, וחשף כי התוכניות הישראליות כללו שליטה בערים עזה, חאן יונס ורפיח עד סוף דצמבר - מה שכידוע לא הושג.

עוד מצטט התחקיר ראיונות עם ארבעה בכירים בצה"ל, שכמובן התראיינו בעילום שם, וטענו כי לא ניתן כעת למלא בו זמנית את שתי מטרות המלחמה - שחרור החטופים והשמדת חמאס.

הקצינים הבכירים טענו כי "הקרב הארוך שמטרתו להשמיד את חמאס יעלה ככל הנראה בחייהם של בני הערובה", והוסיפו כי "החזרת בני ערובה אפשרית באמצעים דיפלומטיים, לא צבאיים".

מדובר צה"ל נמסר כי "הדברים שמובאים בשם בכירים בצה״ל לא מוכרים, ואינם משקפים את עמדת צה״ל. שחרור החטופים הינו חלק ממטרות המלחמה, ומאמץ עליון בצה״ל".

דבריהם של הקצינים מתכתבים עם דבריו של חבר קבינט המלחמה, השר גדי איזנקוט, ב"עובדה". איזנקוט אמר ל״עובדה״ כי בעיניו המטרה העליונה היא החזרת החטופים, אך הבהיר כי הדרך היחידה לעשות זאת היא באמצעות עסקה. "מי שבונה על מבצעים בסגנון אנטבה כדאי שיתאפס, לא יהיה", אמר, ״אי אפשר להחזיר את החטופים בחיים בתקופה הקרובה שלא בעסקה, וכל מי שמוכר לוקשים לציבור אז הוא מוכר לוקשים".