ברקע המגעים הקדחתניים לעסקת שחרור חטופים נוספת, ההצעה של חמאס לעסקה נחשפה הערב (שבת) בדיווח של חדשות 12. על פי הדיווח, חמאס דורש סיום מלא של המלחמה, הוצאת כוחות צה"ל מהרצועה וערבויות בינלאומיות להשארת שלטונו, זאת כאמור בתמורה לשחרור חטופים. 

סגירת החשבון עם מנהיגי החמאס חשובה - אבל שחרור החטופים קודם לכך | דוד בן בסט
עסקת החטופים הבאה הולכת להרעיד את הקבינט והמדינה כולה

חבר הקבינט המדיני ביטחוני השר גדעון סער התייחס לתנאים שהציב ארגון הטרור ואמר במהלך כנס ״שישי-תרבות״ כי "בוודאי שלא נסכים משום שאנחנו צריכים לחזור לחיות באזור״. מוקדם יותר היום ה"ניו יורק טיימס" פרסם ראיונות עם ארבעה בכירים בצה"ל בעילום שם שטענו כי לא ניתן כעת למלא בו זמנית את שתי מטרות המלחמה - שחרור החטופים והשמדת חמאס.

הקצינים הבכירים טענו כי "הקרב הארוך שמטרתו להשמיד את חמאס יעלה ככל הנראה בחייהם של בני הערובה", והוסיפו כי "החזרת בני ערובה אפשרית באמצעים דיפלומטיים, לא צבאיים". מדובר צה"ל נמסר כי "הדברים שמובאים בשם בכירים בצה״ל לא מוכרים, ואינם משקפים את עמדת צה״ל. שחרור החטופים הינו חלק ממטרות המלחמה, ומאמץ עליון בצה״ל".

דבריהם של הקצינים מתכתבים עם דבריו של חבר קבינט המלחמה, השר גדי איזנקוט, ב"עובדה". איזנקוט אמר ל״עובדה״ כי בעיניו המטרה העליונה היא החזרת החטופים, אך הבהיר כי הדרך היחידה לעשות זאת היא באמצעות עסקה. "מי שבונה על מבצעים בסגנון אנטבה כדאי שיתאפס, לא יהיה", אמר, ״אי אפשר להחזיר את החטופים בחיים בתקופה הקרובה שלא בעסקה, וכל מי שמוכר לוקשים לציבור אז הוא מוכר לוקשים".