צה"ל חשף היום (שבת) כי במסגרת הלחימה בחאן יונס אותרה מנהרה בה הוחזקו חטופים. הלוחמים איתרו את הפתח שלה על בסיס מודיעין מדויק בבית מחבל חמאס. המנהרה רושתה בדלתות הדף ומטענים שנועדה להגן על המחבלים. במהלך איתור המנהרה חוסל מספר מחבלים בתום חילופי אש. 

החטופה ששבה חשפה: עשרות חטופים הוחזקו ביעד הזה
מיקום החטופים והמצוד אחר סינוואר: כך ה-CIA מסייע לישראל

דובר צה"ל, תא"ל דניאל הגרי, מסר כי "במנהרה לא היו חטופים, אלא שהו בה חטופים בעבר. לאחר כמטר של הליכה במנהרה בעומק 20 מטרים הלוחמים מצאו חלל מרכזי ששם שהו רוב הזמן החטופים כך על פי עדותם. בחלל הזה מצאנו ממצאים של חטופים, בהם ציורים של אמיליה אלוני יחד עם חטופים נוספים. איתרנו שם תאי כליאה עם שירותים ומזרון והם סגורים בסורגים, שם הוחזקו 20 חטופים בזמנים שונים בתנאים קשים ללא אור יום באוויר צפוף מעט חמצן ולחות נוראית שמקשה על הנשימה".

ציוריה של אמיליה אלוני שאותרו במנהרה בעזה  (צילום: דובר צה''ל)
ציוריה של אמיליה אלוני שאותרו במנהרה בעזה (צילום: דובר צה''ל)

"חלקם שוחררו לפני כ-50 ימים וחלקם עדיין מוחזקים בעזה וייתכן בתנאים אף יותר קשים, ביניהם אנשים מבוגרים מאוד שזקוקים לתרופות ועזרה. אתמול לפני שהשמדנו את המנהרה תיעדנו את המקום והכנסנו עיתונאים מכלי תקשורת בינלאומית כדי שהעולם יזכור עדות שאסור לשכוח, חמאס מבצע פשעים נגד האנושות, מחזיקים ילדים, קשישים, חולים בתנאים לא אנושיים", הוסיף.

מנהרה בחאן יונס בה הוחזקו חטופים (צילום: דובר צה''ל)
מנהרה בחאן יונס בה הוחזקו חטופים (צילום: דובר צה''ל)

בסיום דבריו, הדגיש דובר צה"ל כי "החזרתם של החטופים זה מאמץ עליון  ואנו פועלים בכל הדרכים להחזיר אותם הבייתה הפעילות שלנו משלבת טכנולוגיה ומודיעין אנחנו לא תוקפים במקומות בהם אנו יודעים ואפילו מעריכים שנמצאים בהם חטופים. במקביל ללחימה מתחת לקרקע כוחותינו ממשיכים להילחם מעל הקרקע בחאן יונס ממשיכים לפרק את המסגרת הצבאית של החמאס".