במהלך סוף השבוע פרסמה סוכנות הידיעות הערבית הסורית סאנא כי מבנה מגורים הותקף על ידי ישראל בלב שכונה בדמשק, מהלך שהוביל למותם של חמישה אנשי משמרות המהפכה, ובהם ראש יחידת המודיעין של כוח קודס ועוזרו. סא"ל (מיל') אלון אביתר, מומחה לזירה הפלסטינית, התייחס היום (ראשון) לידיעה בראיון לענת דוידוב ואודי סגל ברדיו 103fm.

מכה לאיראן, הישג לישראל: הסיבה שיופסקו משלוחי הנשק לסוריה
"ישראל הייתה מזהירה פעילי חיזבאללה לפני חיסול": זה מה שקרה בסוריה לפני ה-7 באוקטובר

"ראינו שגורמים כאלה ואחרים שחיסלו את ראש המודיעין האיראני בסוריה, את סגנו ושלושה פעילים, סך הכל בכירים במערך המודיעין האיראני בסוריה", פתח. "ראינו חיסול בדמשק, זה אזור אורבני, בתוך שכונת מגורים, פיצוץ אדיר שעשן עלה ממנו למרחוק. כל אזרח ערבי שהסתובב באזור ראה שהייתה כאן חדירה משמעותית, נקודתית, מדויקת, לקבוצה של בכירים איראניים שיש להם משמעות והשפעה כפי הנראה בכל הנוגע לחימוש חיזבאללה על ידי איראן. יש בהחלט רתיעה מסוימת, אני חושב שזה עשה את שלו בנוגע לאפקט שמי שחיסל רצה להגיע אליו". 

בהמשך, הוסיף: "החשבון בראייתם פתוח. זה לא פעולה יחידנית או ראשונה לא מצדנו ולא מצדם, כמו שהאיראנים פגעו במטרות אמריקניות בעיראק וטענו שפגעו במבנה של המוסד. צפויים בהחלט להחרפה בחילופי המהלומות יוצאות הדופן בין איראן לבין גורמי הקואליציה. אנחנו יכולים לנסות ולדמיין מאיפה יכולות להגיע התגובות ובאיזה אופן. הייתי הולך גם לתכנון פיגועים שאיראנים ינסו להוציא אל הפועל נגד מטרות ישראליות או יהודיות בחו"ל. יכול להיות בהחלט גם ירי רקטות מסוריה, ניסיונות של מיליציות שיעיות בדחיפה איראנית בסוריה לחדש ירי לעבר רמת הגולן. אני חושב שלאיראנים יש כמה מטרות לבחור. אני לא חושב שהסיפור הזה יישאר ללא תגובה איראנית, כדי לסגור חשבון. אני שם בסימן שאלה האם הם יחליטו לפתוח את הנצרה ולהעביר לאור ירוק, נדמה לי שלשם אנחנו עדיין לא מגיעים". 

על הזירה הצפונית, אמר אביתר: "נדמה לי שיש כאן אמירה ישראלית, היא לא נקובה על לוח השנה - אנחנו בתקופה הקרובה כמדינה לא נוכל להמשיך למתוח ללא גבול את מלחמת ההתשה בגבול הצפוני, המסר הוא שאנחנו כאן עומדים לפתוח את החורים בחגורה אילו הערוץ המדיני לא ימוצה עד תום. הזירה הצפונית מחוברת לדרומית. ככל שנפחית את היקף הלחימה בעזה, אני חושב שכך גם תרד האש בזירה הצפונית. נסראללה אמר את זה בעצמו. אנחנו עדיין נהיה בפלונטר לא פשוט גם אם היקף הלחימה ירד".