ינון מגל אירח הבוקר (ראשון) את תת אלוף (מיל') אמיר אביבי בפתח תכניתו ב-103FM. בפתח הדברים שוחחו השניים על התפתחות הלחימה בעזה ודנו בסוגיה הקשה: האם מחאת משפחות החטופים מזרזת או מעכבת את המהלכים המדיניים לשחרורם? 

האיום הבא של ישראל יגיע ממצרים? "החלה לחפור מנהרות ענק" | האזינו

לדבריו של אביבי, "מבחינה מקצועית, מעניין אותי מה שקורה בלחימה בח'אן יונס. דובר צה"ל חשף מנהרה בעומק 20 מטר שבה כנראה היו 20 חטופים. למעשה, צה"ל לומד להילחם בתוך המנהרות - מנהרות שיש בהן מלכודים, מטענים, דלתות הדף ומחבלים - צה"ל מצליח להתגבר על כל זה. וכשאתה רואה את היכולת הזו, אתה מבין שזה רק עניין של זמן, שיסרקו מנהרה מנהרה ויגיעו גם אל הנהגת החמאס וגם אל החטופים. היה דמיוני להילחם במנהרות והינה, צה"ל עושה את זה יותר ויותר".

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

"זה הולך לאט", ציין מגל. אביבי השיב: "בסוף אתה רוצה לעשות את זה בצורה נכונה, זה תהליך שלוקח זמן, עקב בצד אגודל, זה לא הסתערויות של טנקים לעשרות קילומטרים, זה לוחמה רגלית, הנדסית של יחידות מיוחדות".

אביבי צייץ ברשת X: "הקשבתי עכשיו לתדריך מעמיק בזום של מפקד אוגדה 98 דן גולדפוס, גיבור ישראל אמיתי. תדעו שאנחנו מנצחים בגדול בלחימה עיקשת ומקצועית מעל ומתחת לקרקע. גם מתחת לקרקע המחבלים במנוסה וחטיבת חאן יונס הולכת ומושמדת. האוגדה נחושה להגיע לחטופים ולהנהגת חמאס! תתאחדו ותנו לצה״ל לנצח".

בהמשך דנו בהפגנות המחאה של משפחות החטופים. אמיר טען כי "זה נותן לאויבים שלנו רוח במפרשים. זה משכנע אותם שזו נקודת התורפה שלנו. בסוף אם באמת אכפת לנו, תבינו זו לא הדרך, לתת להם תחושה שזה באמת נותן להם כוח".

"אנשים לא מבינים כמה אנחנו מסכנים את החיים שלנו, אם אנחנו מאוחדים ומכריעים את חמאס לגמרי, יכול להיות שההרתעה הזאת תוביל לסיום האיום מלבנון. כשנסראללה רואה את ההפגנות, החברה האלה מתחילים להתפורר, זה אוצר שאני נסראללה צריך ליזום מלחמה, החברה האלה מקרבים אותנו למלחמה, דיברנו על הסרבנות כמה שזה מסכן אותנו, הדרך היחידה להימנע ממעגל המלחמה, כולל הקמת קואליציה רחבה במזרח התיכון, אנשים לא מבינים את גודל השעה, לא חושבים על עם ישראל, וזה מביש. נסראללה, יותר נכון חיזבאללה העלו סרטון על ההפגנות ותבינו איזה אמירות מהדהדים האויב שלנו", הוסיף אביבי.

ינון סיכם: "אני לא מאמין לקריאות לבחירות, מה זה יעשה לחטופים - מי יעשה עסקה כשיש בחירות? יש משימה לנצח את חמאס ולהחזיר את החטופים, איך בחירות יעזרו לזה?".