ברקע הביקורת סביב הוצאת הכוחות מרצועת עזה והטענות על דשדוש, תיעודים חדשים שהופצו ברשתות החברתיות הפלסטיניות מעידים כי הלחימה נמשכת במלוא העוצמה בעיקר בח'אן יונס. בתוך כך, הפלסטינים טענו כי צה"ל הגביר את התקיפות באזור בתי החולים בח'אן יונס.

נשאר רק מכתש: כתבנו בביתו של סינוואר בלב ח'אן יונס | צפו
בזמן שאנחנו מדברים על דשדוש, שג'אעייה נמחקה מהמפה | התיעוד ממעוף הציפור

ניתן להעריך כי התקיפות מתמקדות בעיר הדרומית ברצועה לאור ההערכות כי יחיא סינוואר ובכירי חמאס מסתרים במרחב העיר. אתמול דווח כי במהלך הפעילות של לוחמי חטיבה 55 במזרח העיר איתרו הלוחמים עשרות משגרי רקטות, פגזים ומסמכים מודיעיניים. מפקד גדוד 271, סא"ל (במיל') יוסף, שפיקד בלחימה, תיאר את הממצאים בשטח: "בכל יום שעובר אנחנו למדים שוב ושוב כי האויב ניזון מהחברה האזרחית ברצועה ומשתמש בה לצרכיו. אין מרחב ללא פיר, אין בית ספר ללא אמצעי לחימה, אין מסגד ללא דיוקן של מחבל או מרצח".

תקיפה בח'אן יונס (צילום: רשתות ערביות)

כמו כן, במהלך פעילות של לוחמי חטיבת יפתח באזור מחנה אל מועאזי במרכז הרצועה, פשטו הלוחמים על עשרות תשתיות טרור שהקים החמאס בקרבת ובתוך מבנים אזרחיים במחנה. במסגרת הפעילות, איתרו הלוחמים אמצעי לחימה רבים, גם בתוך בתי משפחות עם ילדים. במרחב איתרו הלוחמים גם פאזל לילדים המציג חדירה לשטח ישראל ומחבלים חמושים.