לוחמי צוות הקרב של חטיבה 401 הפועלים תחת אוגדה 162, פועלים במהלך הימים האחרונים בעצימות גבוהה, במרחב דרג׳ תופאח, בצפון רצועת עזה. במהלך הפעילות, פשטו הכוחות על מוצב אימונים של החמאס, שמהווה את אחד המרכזים הגדולים להכשרתם של מחבלים. 

רוב יהודי ארה"ב במסר לביידן: אתה לא תומך מספיק בישראל - סקר
לקראת מלחמה נרחבת בצפון? גלנט במסר חד משמעי לצרפתים

במסגרת הפשיטה, איתרו הלוחמים מתקן לאימון בתוואי תת קרקעי, מתחם בוחן מסלול להכשרת המחבלים, בריכת שחייה שבה התאמנו המחבלים לתרחיש של פשיטה מהים, סימולטור שמדמה ירי מרגמות ונשק אישי על כוחות צה״ל ומשרדים של מפקדי המוצב. כלל המבנים הושמדו על ידי הכוחות הלוחמים.

מתקן האימונים של החמאס טרם השמדתו (צילום :דובר צה"ל)

במרחב המוצב אותר פיר מנהרה המחובר למנהרה התקפית באורך 2 קילומטרים של ארגון הטרור חמאס. המנהרה הושמדה על ידי לוחמי החטיבה. 

מוצב האימונים של החמאס - לפני ואחרי פעולת צה''ל (צילום: דובר צה''ל)
מוצב האימונים של החמאס - לפני ואחרי פעולת צה''ל (צילום: דובר צה''ל)

בנוסף, פעלו לוחמי צוות הקרב במרחב ממנו זוהה ירי רקטי השבוע למרחב עוטף עזה. במהלך הפשיטות במרחב, איתרו לוחמי החטיבה מתחם משגרי רקטות. אחד מהמשגרים נמצא סמוך לפיר מבצעי אשר ממנו יצאו שני מחבלים חמושים אשר תיכננו לירות ירי נ״ט לעבר כוחותינו וחוסלו על ידי הלוחמים. כמו כן, מצאו הלוחמים אתר שיגור טילים כנגד מטוסים שהיו מוכנים לשיגור. לאחר איתור המשגרים והלחימה במרחב, הכוחות השמידו את כלל אתרי השיגור.