בדרך לעסקה? רעיון הגלית בכירי חמאס כחלק מעסקה אפשרית, עלה לא פעם מאז תחילת המלחמה, ובעיקר במהלך השבועות האחרונים. בין היתר, הוא נידון במהלך השיחות עם גורמים בקטר. 

אסון כבד בעזה: 21 לוחמים נהרגו מפגיעת רקטות במבנים שקרסו ובטנק
"מוקשים שהטמנו התפוצצו": טיל RPG פגע בטנק ובמבנים והוביל לקריסתם על החיילים
יממה האחרונה היא תזכורת לכך שבשטח מתנהלת לחימה קשה מאוד | טל לב רם

הנושא עלה במהלך הפסקה המשולשת בין ראש המוסד דוד ברנע, ראש ה-CIA וראש ממשלת קטר, שהתקיימה באירופה. כמו גם במהלך פגישה שהתקיימה בשבוע שעבר בין שר החוץ האמריקאי אנתוני בלינקן לראש ממשלת קטר.

פעילות כפיר בח'אן יונס (צילום :דובר צה"ל)

על פי גורמים קטרים, בכירי ארגון הטרור נמנעים מלהיענות למהלך שכזה, משום שקיים אצלם חשש כבד כי הם עלולים להיות מחוסלים גם ביעדים שונים בעולם, מחוץ לעזה, כך עולה מדיווח ברשת CNN האמריקאית. 

21 לוחמים נפלו ביממה האחרונה כתוצאה מפגיעת רקטות RPG בטנק ובמבנה שקרס והוביל לקריסתו של מבנה נוסף על החיילים, כך התיר הבוקר (שלישי) לפרסום דובר צה"ל. בשלב זה פורסמו שמותיהם של 10 מבין הלוחמים, ובהמשך היום, לאחר עדכון משפחות החללים, יפרסם צה"ל את שאר השמות.

דובר צה"ל, תא"ל דניאל הגרי, התייחס לשמועות הרבות בנוגע לאירוע, ואמר: "אנחנו ערים לחרושת השמועות שהייתה אתמול בנוגע לאירוע. אני רוצה להבהיר שאנחנו מפרסמים מידע מאומת, ורק לאחר שאנחנו מעדכנים את המשפחות. כך נמשיך לעשות. מאחורי השמועות יש משפחות שחוות את השעה הקשה ביותר, ואני קורא לנהוג באחריות ורגישות. למלחמה מחיר קשה וכואב מאוד. אנשי המילואים היקרים שהתייצבו לדגל הקריבו את היקר מהם לכל כדי שכולנו נוכל לחיות בביטחון".