על רקע מזג האוויר החורפי שחל היום (שלישי) ארגון הטרור חיזבאללה ביצע במהלך שעות הבוקר מספר שיגורים לישראל, כאשר חלקם פגעו בבסיס חיל האוויר במירון. בתגובה, צה"ל תוקף בעוצמה בעיירה רומין בדרום לבנון. 

אסון כבד ברצועת עזה: 21 לוחמים נהרגו מפגיעת רקטות במבנים שקרסו ובטנק
"התפוצצו כנראה ממוקשים שכוחותינו הטמינו": מה שאפשר לספר על האסון בעזה

מטוסי קרב של חיל האוויר השלימו תקיפה של מטרות טרור בשטח לבנון. במסגרת התקיפה, הושמד נכס צבאי בשימוש ארגון הטרור חיזבאללה ובתפעול כוחות איראנים. כמו כן, הושמד אתר צבאי בו פעלו מחבלי הארגון. במהלך היום כוחות צה"ל תקפו מספר מרחבים נוספים בשטח לבנון.

תקיפות עוצמתיות בלבנון (צילום: רשתות ערביות)
תקיפות עוצמתיות בלבנון (צילום: רשתות ערביות)

תקיפות עוצמתיות בלבנון (צילום: רשתות ערביות)
תקיפות עוצמתיות בלבנון (צילום: רשתות ערביות)

תקיפות עוצמתיות בלבנון (צילום :רשתות ערביות)

הירי הראשון לעבר ישראל בוצע בשעה 9:30 בבוקר, כשאזעקה הופעלה בערב אל עראמשה. דקה לאחר מכן, נשמעה אזעקה גם ביישובים אילון, אדמית וגורן. כמעט שעה לאחר מכן, מכן תושבי צבעון וספסופה - כפר חושן נכנסו למרחבים המוגנים, כמו גם בסאסא ושפר. 

ארגון הטרור טען כי הוא פגע בבסיס הפיקוח האווירי במירון, טענה שכעבור מספר שעות אושרה על ידי דובר צה״ל: "בהמשך להתרעות בצפון הארץ מוקדם יותר היום, זוהו מספר שיגורים שחצו משטח לבנון, חלקם יורטו בהצלחה על ידי לוחמי ההגנה האווירית. ישנה פגיעה קלה בתשתיות בסיס חיל האוויר. אין נפגעים באירוע ופרטיו בבדיקה. לאור מיומנות טובה של הכוחות וכחלק מהכשירות המבצעית וגיבוי באמצעות מערכות נוספות, אין פגיעה ביכולות הגילוי של חיל האוויר".

ניסיון חיסול בהלווית בכיר החיזבאללה (צילום :רשתות ערביות)

בעקבות מטחי הטילים, החלה הפסקת חשמל במושב מירון. בסך הכל, זוהו הבוקר 15 נפילות באזור הצפון.