אלוף (מיל') גרשון הכהן, לשעבר מפקד הגיס המטכ"לי, התראיין הבוקר (שלישי) ב-103FM, והתייחס לאסון הקשה ברצועה שהוביל למותם של 21 חיילים. "המחיר כואב מאוד, אנשי מילואים גיבורים. ביקרתי בחטיבה הזו בלחימה שלה, מופלאים. לגבי המחיר, אין נחמה בקטע של בואו נדבר מה זה אומר צבאית, אבל בהחלט בדיבור אל עם ישראל אנחנו חייבים להבין קצת מה זה מלחמה. פונקנו במלחמות קצרות, כולל מלחמת יום כיפור", ציין. 

למה חיל האוויר לא הפציץ? השאלות הקשות על האסון ברצועה
אביו של הנופל: "אמר שהחיילים הדתיים צריכים לפשוט את המדים לאחר כניסת גנץ ואיזנקוט לקבינט"

כמו כן, הוסיף כי "מלחמה ארוכה זו מלחמה שלא רואים בדיוק לאן היא מתפתחת, יודעים לאן רוצים להגיע אבל לא יודעים בדיוק איך. הוא הביע תמיכה בהתנהלותו של הרמטכ"ל הרצי הלוי מאז תחילת המלחמה: "מעל שלושה חודשים זה ממש לא מובן מאליו שאין לנו מלחמות גנרלים בתוך המערכת. במידה רבה המנהיגות של הרצי, אפשר לבקר אותו על הרבה דברים, אבל הוא שולט בצבא, הדברים מתנהלים באופן נשלט וזה לא מבוטל, זה הישג. נכון או לא נכון, יש מקום לדיון".

פעילות כפיר בח'אן יונס (צילום :דובר צה"ל)

הכהן טען כי בשנת 2009, מנע שר הביטחון דאז אהוד ברק, מלהגיע למטרות נרחבות יותר במהלך מבצע "עופרת יצוקה": "נכון לשאול עכשיו, במבט לאחור, מבצע עופרת יצוקה, ראש הממשלה אולמרט רצה להכניע את חמאס ואהוד ברק שהיה שר ביטחון רצה לסיים את זה כסבב מהר ולהגיע להצלחה, התחלה אמצע וסוף כמו אנטבה. אולמרט כותב שזה סוג של בכייה לדורות. הוא מצא את עצמו מול אופוזיציה שברק הוביל אותה, ובמידה מסויימת הם הוציאו את הכוחות עוד לפני שהוא הבין מה קרה והמבצע נגמר. הוא רצה לגייס עוד חיילים, ללכת לפילדלפי".