21 לוחמים נפלו ביממה האחרונה כתוצאה מפגיעת רקטות RPG בטנק ובמבנה שקרס והוביל לקריסתו של מבנה נוסף על החיילים ברצועת עזה. מדובר באסון הכבד ביותר של צה"ל מאז תחילת הפעולה הקרקעית ברצועה, כאשר הלוחמים שנפלו התגייסו למלחמה מכל קצוות הארץ: גבעתיים, בני דקלים, רהט, ראש העין, קרני שומרון, אלעזר, הרצליה, חיפה, מבוא ביתר, רמת גן, קרית ארבע, אלון שבות, יהוד, ירושלים, תל אביב, פרדס חנה-כרכור וראשון לציון.

נשיא מוסדות מגדל אור חתן פרס ישראל הרב יצחק דוד גרוסמן, אמר לאחר היוודע דבר האסון, כי "עם ישראל חייב לשמור על אחדות ולא רק בשעת צער והאתגרים העצומים שמתרחשים עלינו. חשוב שנהיה מאוחדים כל הזמן, בלי שנאה, בלי מחלוקת. אפשר להתווכח ואפשר ונכון לחשוב אחרת, אבל אם הדבר מגיע לפירוד ומחלוקות חלילה - זו הסכנה הגדולה ביותר עבורנו כפי שראינו לדאבוננו".

מנכ"ל קהילת רעות בשדרות, יניב צברי ציין כי "מה-7 באוקטובר ראינו את ההתגייסות והלכידות המדהימה של עם ישראל וכאן בשדרות קיימנו כקהילה מיזמים מופלאים בשילוב ידיים עם ארגונים שונים, חילוניים, חרדים ומסורתיים שהתחברו בין רגע לאחר שימים ספורים קודם לכן נראה שהמחלוקות והקרע בעם הגיעו לנקודת אל חזור. בימים האחרונים אנו כולנו חווים ניסיונות ואתגרים קשים מנשוא ודווקא בגלל זה מוטלת על כל אחד ואחת מאיתנו האחריות להרגעת הרוחות ולכבד יותר זה את זה כי בזמנים שאנחנו מאוחדים אף גורם חיצוני לא יכול לנו. כוחנו באחדותנו היא לא סיסמה אלא דרך חיים שתוביל אותנו בהכרח לניצחון".

הצהרת הרצי הלוי בנוגע לאסון בעזה בו נפלו 21 לוחמים. צילום: דובר צה"ל

רמ"ט איגוד ישיבות ההסדר אורי פינסקי, מהמפעל שאיבד מתחילת הלחימה עשרות מתלמידיו, הוסיף: "מתחילת המערכה מפקדינו וחיילינו המדהימים מוכיחים עד כמה האחדות והחיבור הם המניע העיקרי להצלחה במערכה הקשה שנכפתה עלינו על ידי חורשי רעתנו. החיבור המדהים שאנחנו חווים במלחמה שבה באותו נגמ"ש יושבים חיילים מרקעים שונים מחרפים את נפשם למען העתיד והגורל של כולנו, חייב לבוא לידי ביטוי גם ביננו כאן כחברה משותפת. לעורף יציב וחזק שמשדר אחדות יש השלכה מדהימה על היכולות של החבר'ה המדהימים שלנו בשדה הקרב. עם ישראל חי! ".