כיממה לאחר האסון כבד שגבה את חייהם של 21 לוחמי מילואים שנהרגו בקריסת שני מבנים באזור מחנה הפליטים אל-מע'אזי, צה"ל השלים היום (שלישי) את השמדת המתחם.

היממה האחרונה היא תזכורת לכך שבשטח מתנהלת לחימה קשה מאוד | טל לב רם

ככל שהזמן נמשך, גדלים הסיכויים לאירועים קשים בעזה | טל לב רם

מוקדם יותר היום פורסם התחקיר הראשוני שחשף כי חוליית מחבלים שהגיחה מאזור מטעים שהיו בסמוך, ביצעה ירי נ״ט לעבר אחד המבנים וכתוצאה מהפיצוץ הזה שני המבנים קרסו וגרמו למותם של הלוחמים. הטנק זיהה את הפגיעה ואת החוליה, אך זו הספיקה לירות לעברו, לפגוע גם בו ולאחר מכן ככל הנראה להימלט. כתוצאה מהפגיעה בטנק נהרגו שני לוחמים. 

לאחר האסון, הרמטכ"ל רא"ל הרצי הלוי ביקר בשטח יחד עם מפקד האוגדה תא"ל אבי רוזנפלד והמפקדים. הרמטכ״ל דיבר עם המפקדים בשטח, כאשר כוחות המילואים עדיין נמצאים בשטח על מנת להשלים את המשימה. "זו משימה שכל תכליתה לייצר את התנאים הביטחוניים לשובם של תושבי עוטף עזה לבתיהם בביטחון. לשם כך יצאנו למלחמה, שהחלה בניסיון אכזרי לעצור חיים ואנחנו נחושים מתמיד להשיב חיים לכאן וביתר שאת. חזרתי מהנקודה בה נפלו הלוחמים ופגשתי את המפקדים. שמעתי תובנות ראשוניות, לקחים ראשונים. אנחנו, כמו תמיד, נתחקר את האירוע לעומקו ונלמד את הלקחים תוך כדי הלחימה, בכדי שאירוע כזה לא יישנה", אמר הרמטכ"ל.