לאחר יממה שקטה באופן יחסי בגבול הצפון, אתמול התחדשו השיגורים משטח לבנון אל עבר בסיס חיל האוויר במירון. זאת, על רקע התקדמות הפעילות בשטחי רצועת עזה והניסיון להוביל לעסקת חטופים נוספת. סגן ראש השב"כ לשעבר ישראל חסון התייחס לאירועים בראיון לליאת רון ברדיו צפון 104.5FM, וגם למצב הלחימה: "אם זה ייקח שנתיים או שלוש עד אשר תושבי הרצועה ירצו לחיות בשלום איתנו - אנחנו צריכים לעשות שינוי דרמטי בתפיסה שלנו במרחב".

דרמה במעבר כרם שלום: המשפחות חוסמות בגופן את משאיות הסיוע לעזה | תיעוד
"לא נוכל לתת לזה יד": בן גביר וסמוטריץ' במסר ברור לנתניהו

באשר לחמאס, הבהיר סגן ראש השב"כ לשעבר: "אנחנו לא יכולים להמשיך להיות בני ערובה של ארגונים קיצוניים על גבולותינו". עוד הוסיף, כי "יש לנו תקלה של 15-17 שנים, אנחנו צריכים לתקן אותה. בלי זה, מעמדנו במרחב יהיה יותר מסובך עם עלויות יותר יקרות. אנחנו צריכים לא למצמץ לרגע. אני מאמין גדול שנגיע לתוצאה, אין לנו ברירה אחרת. העמדות של סינוואר לאחר העסקה הקודמת אומרות כניעה ישראלית. לא רואה שום סיטואציה כזו. כל דבר שהוא פחות מזה הוא בר שיח, אני מוכן לדבר עליו כי אני לא מוכן להתפשר על התוצאה הסופית בכל דרך".

באשר לסוגיית החטופים, שטען שהיא מספיק חשובה בכדי שנדון עליה, אמר: "בגלל החטופים אנו פועלים תוך סיכון רב מאוד של חיילנו, היינו יכולים לעשות דברים בצורה יותר אלימה, אנו לא עושים את זה בגלל החטופים ובצדק. בסוף אנחנו צריכים לקיים את מדינת ישראל. החיילים לא ממצמצים באופן שאנו דורשים מהם לפעול שם, הם מסכנים את חייהם. אני מאמין שאם לא נדרוש מעצמנו להשיג את התוצאות הללו גם בצפון, אני לא יודע אם צריך להיכנס או לצאת, אני יודע מה התוצאה".

תוואי המנהרה בה הוחזקו החטופים בחאן יונס. קרדיט: דובר צה"ל (צילום :דובר צה"ל)

באשר למלחמה ברצועת עזה, הסביר חסון את דעתו: "בדרום אנחנו עושים את הדברים הנכונים, העובדה שאנו לוחצים על ח'אן יונס ומשאירים את סיפור רפיח, זה הכיוון הנכון שאמור לתת לנו את שתי מטרות המלחמה". לדבריו, "אני מאמין גדול שככל שנלחץ שם יותר, עולים הסיכויים לעסקה ולהצעה לעסקה מצד חמאס בתנאים סבירים שהמדינה תוכל לחיות איתם. זה הכיוון הנכון".

עוד הוסיף, כי "אני חושב שאנחנו נמצאים במערכה שאמורה לעצב את מעמדנו במרחב ב־30-40 שנים הקרובות. אם לא נדע להכריע בה כמו שנדרש, נופק לגורלנו במרחב והגרעין האיראני מרחף למעלה, כל סיכוי להסדרים אחרים יהיה קלוש כי אף אחד לא עושה הסדרים עם מישהו חלש. חייבים להגיע למצב בו רצועת עזה לא מהווה איום על תושבי דרום הארץ. אם זה ייקח שנתיים או שלוש עד אשר תושבי הרצועה ירצו לחיות בשלום איתנו - אנחנו צריכים לעשות שינוי דרמטי בתפיסה שלנו במרחב".