רוב גדול מבין המשיבים היהודים (88%) נותנים לכוחות צה"ל ציונים טובים על תפקודם במלחמה עד כה, בעוד שמיעוט מהם (46%) מעניקים ציונים גבוהים לתפקוד קבינט המלחמה, כך עולה מסקר שפרסם היום (רביעי) המכון הישראלי לדמוקרטיה.

"איזנקוט וגנץ חייבים לפרוש": הבעיה שעלולה לפרק את קבינט המלחמה

מהסקר עלה עוד כי בקרב המרואיינים הערבים רק מיעוט נותנים לכוחות הצבא ציונים גבוהים (43%). כשמדובר בתפקוד קבינט המלחמה, מיעוט קטן בקרב הערבים (14%) מעריכים אותו בחיוב.

בהתייחס לאפשרות של פרישה או הישארות של חברי המחנה הממלכתי בממשלה, ענו 61% מהיהודים כי על המחנה הממלכתי להישאר בממשלה.

לוחמי צה''ל בעזה (צילום: דובר צה''ל)
לוחמי צה''ל בעזה (צילום: דובר צה''ל)

כמו כן, בקרב המרואיינים היהודים הרוב (60%) חושבים שלא נכון מבחינתה של ישראל להסכים לעסקה של שחרור כל החטופים בתמורה לשחרור כל האסירים הפלסטינים והפסקת הלחימה בעזה. בקרב הערבים התמונה הפוכה: רוב גדול (78.5%) מצדדים בהסכמה לעסקה כזו.

בנוגע לשאלת ההיענות לדרישות ארה"ב לגבי המשך הלחימה, בקרב היהודים הדעה השכיחה (49.5%) היא כי צריך לפעול רק לפי שיקולי הצמרת הישראלית. לעומת זאת, 38% החושבים כי יש לפעול בתיאום עם האמריקאים. בקרב הערבים הרוב (60%) סברו שיש לפעול בתיאום עם האמריקאים, ומעל רבע (28%) ציינו כי אינם יודעים.

באשר לשאלת החוסן של העורף, רוב מוחלט (88%) מהציבור היהודי סבור שהחוסן בישראל גבוה - נתון שנותר ללא שינוי מאז המדידות הראשונות בשלבים מוקדמים יותר של המלחמה.

נושא נוסף שאליו נשאלו המשיבים הוא האם לדעתם יש לחקור מיידית את אירועי ה-7 באוקטובר. מתשובותיהם עלה כי 48% מהיהודים מתנגדים לכך מול 46% שתומכים בכך. מנגד, רוב גדול (72%) מהערבים תומך בחקירה כבר בשלב זה.

מנתונים נוספים עלה כי מרבית היהודים (58%) דיווחו על ירידה בצריכת חדשות בהשוואה לשבועות הראשונים של המלחמה.