צביקה יחזקאלי, ראש הדסק לענייני ערבים של חדשות 13, התראיין הבוקר (רביעי) ב-103FM, התייחס לאפשרויות השונות של ביצוע עסקת חטופים ומתח ביקורת קשה במיוחד על האמריקאים. "סינוואר לוחץ על כל נקודות הלחץ. עם שני קווים מקבילים שיצאנו אליהם במלחמה ובסופו של דבר נרצה להשיג את שניהם, הם מתנגשים זה בזה, אין מה לעשות", ציין. 

דרמה בכרם שלום: משפחות החטופים חסמו את משאיות הסיוע לעזה | תיעוד
"לא נוכל לתת לזה יד": בן גביר וסמוטריץ' במסר ברור לנתניהו

"ברור שאתה רוצה להכריע את חמאס, שלא יהיה חמאס פה כי כל העולם מסתכל על המאבק שלך, מאבק שיקבע את עתיד ילדינו בארצנו, זה מאבק ענק, אסטרטגי גדול. גם עניין החזרת החטופים - לא תחזיר לא ניצחת זה ברור. זה כלי במלחמה, תחשוב על המלחמה הזו בלי החטופים, היינו כבר מבינים מה מטרות המלחמה. הוא מקיף את עצמו בחטופים ונוגע בכל נקודות הלחץ של החברה הישראלית", הוסיף. 

יחזקאלי טען כי ארצות הברית לא מבינה את המציאות במזרח התיכון: "אם האמריקאים היו קוראים ספר לימוד אחד של הרשות הפלסטינית, הם היו מבינים לאן הם לוקחים אותנו, זה לפעמים יותר גרוע מחמאס. חמאס בא ואומר 'אני אזרוק אותך לים', אבו מאזן אומר 'אני אהיה חבר שלך ורוצה לזרוק אותך לים'. האמריקאים לא מכירים את הרשות הפלסטינית, לא יודעים כמה היא אויב. 

פעילות ההגנה וההתקפה של החטיבה הדרומית (צילום :דובר צה"ל)

הוא המשיך לתקוף את הנשיא האמריקאי: "עד שהשכונה שלנו לא תבין שהיה פה ניצחון אמיתי, מהדהד, כואב, עם הרבה שקט אחריו, לא תוכל להגיע לזה, כי אז אתה לא תישאר מדינה. אתה רוצה להיות נחמד לעולם, האירופים והאמריקאים מצידם שישחטו אותך. אכפת להם? ביידן נותן פה הפסקה לחמאס, הוא רוצה להקים רשות פלסטינית, אני לא מאמין לו שהוא רוצה לשמור עליי באסטרטגיה".

כמו כן, מתח ביקורת על התנהלות ההנהגה הנוכחית בישראל: "אני גם חושב שאין פה הנהגה. אם היית ביום הראשון, בקיבוצים היית אומר להם 'לקחתם את מה שלקחתם, הרגתם מה שהרגתם, תחזירו את החטופים וקחו את האסירים'. היית לוקח את זה, עושה שקט בעזה חודש, ואז מתחיל מלחמה. ואני מוחק את עזה. מצד עניין ההנהגה, הולכים עד הסוף זה ברור לכולנו, זו מלחמת קיום. נכון יכול להיות שנסכן את חיי החטופים אבל אין לנו פריווילגיה עכשיו, אנחנו בתוך קרב על חיינו".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו, 103FM.