מלחמת חרבות ברזל: "צה"ל מפרק את עזה מהיסוד. אין לו בעיה לסיים את המלאכה, אבל הוא פועל לאט ובזהירות כדי לא לפגוע בחטופים. עזה הרוסה, חמאס גמור; עכשיו הגיע תור הצפון". כך אומר ראש מועצת שלומי גבי נעמן בראיון מיוחד למוסף מעריב שיתפרסם במלואו ביום שישי.

בדרך למצור על עזה? "סעודיה, קטאר ומצרים צריכות להיות לחוצות, לא אנחנו"
טלי גוטליב הפיצה מידע כוזב על דדי ברנע; המוסד תקף בחריפות: "טענה שקרית"

ראש המועצה הוותיק, שחלק מבתי העיירה שלו נושקים לקו הגבול ו-9,000 תושביה מפונים מבתיהם כבר מעל שלושה חודשים, בטוח שאין ברירה ושישראל בדרך לעימות בהיקף מלא עם חיזבאללה בלבנון. 

"בלבנון, לעומת עזה, הרבה יותר קל להילחם כי היא פחות מורכבת ומסובכת מהרצועה", אמר, "המטוסים ממטירים אש תופת מהאוויר ואחר כך צה"ל עם הטנקים מטהר את השטח. אין לישראל כוונה לפעול בצפון כפי שאנחנו פועלים בעזה. גם שאלת היום שאחרי לא רלוונטית לצפון. כל מה שצריך זו החלטה ממשלתית אמיצה, ושלושים יום לכל היותר של ימי לחימה בחיזבאללה כדי שצה"ל ינצח".

לחיזבאללה יש ארסנל טילים עם טווח פגיעה מדויק והרסני הרבה יותר מהרקטות שמגיעות מעזה.

"לישראל יש יכולת יירוט לחלק גדול מהטילים, ועדיין אני תמיד אומר שזה יהיה המחיר הכבד שנשלם בלחימה בצפון כדי להשיג הרתעה מוחלטת. פעם אחת ולתמיד נקבל מכה, הם יקבלו כפליים ונכריע את אלו שאמורים לשחוט אותנו בעוד שנה, שלוש או חמש שנים.

אם נפחד מהטילים ולא ניכנס למערכה בלבנון, יקרה לנו כאן מה שקרה בדרום, אבל פי עשרה. כי בסופו של יום, גם אם צה"ל ינסה להיות חכם וטכנולוגי יותר, ולחדד את הנהלים, ולהציב אוגדות וכלים כבדים בצפון, הזמן עושה את שלו והערנות נחלשת".

"גם אם הצבא יקים גדודים בשומרה ובזרעית והחיילים ישמרו עלינו יומם ולילה, בסופו של דבר החיזבאללה יגיע אל נקודת החולשה וינצל אותה וייכנס בהמוניו ויגיע עד חיפה. יש ליכולות וציוד ולוחמים מאומנים הרבה יותר מאלו שכבשו את הדרום.

ראש מועצת שלומי גבי נעמן (צילום: יוסי אלוני)
ראש מועצת שלומי גבי נעמן (צילום: יוסי אלוני)

ביום פקודה שלומי והישובים השכנים יעמדו מול אלפי מחבלים מאומנים עם אופנועים, דאונים ומכונות ירייה שיחצו את הגבול מלמעלה ומלמטה ואין לדעת עד לאיפה יגיעו.

אם נדחה את הקץ נראה את מחבלי חיזבאללה בחיפה וביוקנעם, דוהרים לטבעון ולשומרה, כובשים את נהריה והופכים את שלומי הירוקה והיפה לאדמה חרוכה. זו סכנה קיומית למדינת ישראל ולכן אסור בשום אופן לגרור את המלחמה בצפון לפרק הבא. כי אם נחכה לפרק הבא, הטילים של החיזבאללה יגיעו לב"ש ולת"א".

תקיפות עוצמתיות בלבנון (צילום :רשתות ערביות)

"כוח רדואן מורכב מאלפי לוחמים מקצוענים, אגרסיביים ויש להם מטרה ברורה לכבוש את הצפון. חמאס מעולם לא חלם לכבוש את הדרום, הוא פשוט הגיע לישובים והופתע מהקלות שבה הוא הצליח להיכנס ולהישאר, אבל ללוחמי חיזבאללה יש שאיפה מוגדרת. יש סרטונים שבהם הם מתאמנים על כיבוש שלומי והישובים של קו העימות.

הם הכריזו על המטרה הזו בפה מלא והכינו את עצמם שנים לשעת הכושר. ואנחנו ידענו את זה. אמרנו, לכבוש זה לקחת בני ערובה, יהיה משא ומתן, יהיה תהליך של חילופי שבויים, אבל לרצוח ילדים, לשרוף בתים, לאנוס נשים? השם ישמור".

"המזל הגדול היה שחמאס וחיזבאללה לא היו מתואמים, ועד שחיזבאללה התעשת, צה"ל כבר התחיל להזרים לפה כוחות וגורם ההפתעה נעלם. לכן אנחנו במלחמת התשה מול לבנון שנמשכת כבר שלושה חודשים ארוכים.

אחד יורה, השני מחזיר. זה לא מביא אותנו לשום מקום. אני מתפלל שצה"ל והממשלה ייקחו על עצמם את האחריות למגר את החיזבאללה מהשורש. כל דבר אחר הוא פגיעה בהתיישבות בגליל המערבי והעליון".

הראיון המלא יפורסם ביום שישי במוסף מעריב