כבר ביום הראשון בתפקיד ובישיבת ספ"כ ראשונה שניהל הבהיר היום (רביעי) גונדר קובי יעקובי, ממלא מקום נציב שב"ס, שנכנס לתפקידו במקומה של הנציבה היוצאת רב גונדר קטי פרי, כי בכוונתו לקדם חוק שיחייב קצינים בשב"ס לעבור בדיקת פוליגרף ובדיקת השמה תעסוקתית כיאה לארגון גדול בדיוק כפי שנהוג במשטרה. 

"נירה לחיפה ולאשדוד": בעיראק שוב מאיימים ב"מצור ימי על ישראל"
בכיר לשעבר בשב"כ: "בגלל החטופים אנו פועלים תוך סיכון רב של חיילנו ובצדק"

גונדר יעקבי, הנחה את היועץ המשפטי של שב"ס לפעול לקידום החוק וציין כי עו"ד ערן נהון, היועמ"ש שנדחק הצידה על ידי הנציבה פרי, יוחזר לתפקידו. לדבריו, כיוון ששב"ס הוא חוליה חשובה ומרכזית בשרשרת הלחימה בטרור ובפשיעה הוא מתכוון להחמיר את תנאי הכליאה של האסירים בהתאם לדו"חות שנכתבו בנושא.

ניצב קובי יעקובי  (צילום: ללא)
ניצב קובי יעקובי (צילום: ללא)

בנוסף מתכוון ממלא מקום נציב שב"ס להקים גוף מטה ייעודי לטיפול מקצועי באסירים הבטחוניים ליישום מדיניות רוחבי בכלל האגפים ובתי הסוהר וכן לקדם את נושא החסימה הסלולרית. לדאוג לקידום הקמת אגף יעודי ובהמשך מתקן ייעודי לארכי מחבלים וראשי ארגוני פשיעה.

בישיבה ציין גונדר יעקבי כי "שב"ס עבר טלטלות לא פשוטות בתקופה האחרונה. בריחת האסירים הביטחוניים מבית הסוהר גלבוע, פתיחתה המחודשת של פרשת הסוהרות, אירועים נוספים וקשים שהתגלו בבית הסוהר רמון ובמתקנים נוספים – כל אלה מחייבים אותנו לבחינה מעמיקה וחסרת פשרות. אין בכוונתי לשרטט כאן תמונה שלילית ושחורה של הארגון, אבל אני לא מתכוון לעצום עיניים. זהו האתגר של כולנו. כאמור, אסור לנו לפטור את הפרשות האלה כבעיות מקומיות ורבים מהנושאים שעלו ואלו שעוד יעלו חלקם נגזרת מאירועי ולקחי העבר". 

הממשלה אישרה את מינוי של ניצב קובי יעקובי לממלא מקום נציב שב"ס לפני עשרה ימים. יעקובי שימש עד כה כמזכירו האישי של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר - שבחר בו כמועמד לתפקיד לאחר שהחליט שכהונתה של הנציבה קטי פרי לא תוארך

קצינים בשב"ס סבורים כי כבר בישיבה הראשונה ניתן ללמוד כי גונדר יעקבי מתכוון להטמיע את משנתו של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר במלואה.