המאמצים להשגת עסקת חטופים נמשכים: ע"פ הוושינגטון פוסט, הנשיא ביידן מתכנן לשלוח את מנהל המודיעין המרכזי, ביל ברנס, לעזור להגיע להסכם בין חמאס לישראל. ברנס יתווך בהסכם לשחרור כל בני הערובה בתמורה להפסקה ארוכה של הלחימה. בעיתון "הארץ" דווח כי ישראל וחמאס הגיעו להבנות במרבית הסעיפים לעסקה לשחרור כלל החטופים.

פרדו טען שבלי החזרת החטופים נפסיד במלחמה, עמיתו לא האמין למשמע אוזניו
בצל הלחץ הבין-לאומי: "לא בטוח שהמשך הלחימה תעזור לשחרר את החטופים"

על פי הדיווח, מסגרת העסקה תהיה 35 ימים ובמהלכם ישוחררו החטופים שעדיין בשבי. כמו כן, יש הסכמה על מספר האסירים הפלסטינים שישוחררו. הצדדים חלוקים בשאלה אם כחלק מהעסקה תוכרז הפסקת אש מוחלטת. ראש המוסד יטוס לאירופה בסוף השבוע להיפגש עם ראש ה-CIA וראש ממשלת קטאר.

כתב וואלה! ברק רביד דיווח כי ראש ה-CIA ביל ברנס, ראש המוסד דדי ברנע, ראש ממשלת קטאר מוחמד בן עבד אל-רחמן אל-תאני וראש המודיעין המצרי עבאס כאמל ייפגשו בימים הקרובים באירופה כדי לדון במאמצים להשיג עסקה לשחרור החטופים, כך לפי מקור אמריקני בכיר.

אוסאמה חמדאן, מנהיג בחמאס מסר בתגובה לדיווח כי "אנו מתייחסים ברצינות רבה להצעות המתווכים להפסיק את התוקפנות ולהחליף שבויים. נעמוד בכל החלטת הפסקת אש שיוציא בית הדין הבינלאומי". עוד מסר: "חמאס ישחרר את עצוריו אם האויב הישראלי ישחרר את האסירים שלנו". 

כזכור, מוקדם יותר השבוע דווח כי ארצות הברית, מצרים וקטאר דוחפות את ישראל וחמאס להצטרף לתהליך דיפלומטי "משודרג" שיחל בשחרור החטופים ובסופו של דבר יביא לנסיגת כוחות צה"ל מהרצועה, גורמים ישראלים אמרו בתגובה: "ישראל מוכנה להסדר שכרוך בהסדר מדיני עם שחרור המחבלים מבתי הכלא, למעט - מחבלי ה'נוח'בה' שביצעו טבח, ואנסו ורצחו תינוקות ונשים בדם קר".