רוב האזרחים סבורים שמשפחות החטופים פעלו באופן נכון כאשר החריפו השבוע החולף את צעדי המחאה שבהם נקטו בקריאה לקידום עסקה עם חמאס, כך עולה מסקר "מעריב" שיפורסם במלואו מחר.

בדרך לעסקת חטופים חדשה? דיווח: הסכמות ברוב הסעיפים בין ישראל וחמאס
100 ימים בשבי החמאס בעזה: הפנים והשמות של החטופים

על פי הסקר, 57% מכלל המשיבים השיבו בחיוב לשאלה האם משפחות החטופים פעלו נכון כאשר החריפו בשבוע האחרון את צעדי המחאה שלהם. 29% השיבו שהמשפחות לא פועלות נכון ו-14% ענו שאינם יודעים. בפילוח לפי הצבעת עבר, נחשפים הפערים המשמעותיים בתפיסות של מצביעי קואליציית הימין המלא לבין אלה של האופוזיציה. מבין מצביעי המפלגות שהרכיבו את הקואליציה ערב הקמת ממשלת החירום, 47% סברו שהמשפחות אינן פועלות נכון ורק 39% סברו שהחרפת הצעדים מוצדקת. 14% ענו שאינם יודעים. בקרב מצביעי סיעות האופוזיציה התמונה הפוכה: רוב גדול של 74% ענו שהחרפת הצעדים מוצדקת, ורק 14% ענו שהיא לא מוצדקת. 12% ענו שאינם יודעים.

משפחות החטופים התפרצו לדיון בכנסת (צילום :ערוץ הכנסת)

בחלוקה לפי מאפיינים דמוגרפיים נמצא כי התמיכה הגבוהה ביותר בהחרפת הצעדים של משפחות החטופים מגיעה מנשים (65% בעד לעומת 48% בלבד בקרב הגברים) והיא מובהקת הרבה יותר בקרב חילונים, ש-76% מהם הצדיקו את המהלכים, בהשוואה ל-30% בלבד מהדתיים ורק 22% מהחרדים. בחלוקה גיאוגרפית התמיכה הגבוהה ביותר נרשמה במחוזות הצפון (66%), תל אביב והדרום (60%) לעומת 34% בלבד בירושלים.

הסקר נערך אתמול והיום על ידי "לזר מחקרים" בראשות ד"ר מנחם לזר בשיתוף פאנל המשיבים האינטרנטי Panel4All, וענו עליו 513 משיבים המהווים מדגם מייצג של האוכלוסייה הישראלית הבוגרת, יהודים וערבים. טעות הדגימה המירבית בסקר עמדה על 4.3%.

כיצד התוצאות הללו ואירועי השבוע בחזית ובעורף השפיעו על מפת המנדטים? תוצאות הסקר המלא יפורסמו מחר במעריב.