גובר החשש בלבנון מגלישה למלחמה בהיקף מלא עם ישראל: בשעות האחרונות (שבת) הופץ דיווח ברשתות החברתיות של כתב רשת אל-מנאר הלבנונית, המזוהה עם ארגון הטרור חיזבאללה, שמצטט לכאורה את התקשורת בישראל ולפיה ממשלת נתניהו תכריז בתוך שעות על פתיחת מלחמה עם לבנון. "נראה ששעת האפס החלה וההחלטה להיכנס למלחמה התקבלה", נכתב. לא מוכר דיווח כזה בישראל, אבל האזהרות בתקשורת הערבית מעוררות דאגה רבה בלבנון.

את המשוואה המעוותת שנוצרה בצפון צריך לרסק כאן ועכשיו | אלון בן דוד

בתוך כך, ראש סיעת חיזבאללה בפרלמנט הלבנוני, מוחמד רעד, מזהיר הבוקר את ישראל לבל תטעה בהערכותיה ותפנה לתקוף בלבנון. במהלך טקס אזכרה לאחד מחללי חיזבאללה בעיירה נבטייה שבדרום לבנון הצהיר רעד כי ביטחונה של לבנון מעל הכל, וכי חיזבאללה ערוך היטב למלחמה ואם עד כה הרגישה ישראל את כוחו החלקי בלבד של הארגון, הרי שבמלחמה כוללת "היא תטעם מנחת זרועו״.

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

מוקדם יותר התחדש הירי לעבר הצפון לאחר שאזעקות הופעלו ביישוב שלומי שבגליל המערבי. ככל הנראה זוהתה נפילה בשטח פתוח, עד כה לא דווח על נפגעים בגוף או על נזק. בהמשך הופעלה התרעה בדפנה, הגושרים, ע'ג'ר, קיבוץ דן, שאר ישוב, שניר מחשש לחדירת כלי טיס עוין.

התחדשות הירי מגיעה לאחר שאמש לפחות ארבעה מחבלי חיזבאללה חוסלו בתקיפות צה"ל בעיירה בית ליף שבדרום לבנון. לאחר מכן, ולאורך כל הערב, מספר רב של אזעקות נשמעו באזור הצפון. האזעקות נשמעו ביישובים ערב אל עראמשה, אדמית, זרעית ושומרה.

בדובר צה"ל הגיבו לרצף האירועים: "מטוסי קרב של צה"ל תקפו שתי תשתיות מבצעיות בהן שהו פעילי ארגון הטרור חיזבאללה במרחב הכפר בית ליף ומבנה צבאי במרחב הכפר דיר עמס שבדרום לבנון", נכתב.