ישראל הודיעה הערב (שבת) למצרים על כוונתה להכניס כוחות לרפיח ולאזור ציר פילדלפי, על אף התנגדותה הנחרצת של מצרים - כך דווח ב"סקיי ניוז ערביה". עוד על פי הדיווח, מצרים דחתה את הבקשה.

מאבק רפיח: מוקד הקרבות שעשוי למוטט את חמאס

בתשובה לשאלה על המשברים עם קטאר ומצרים, אמר הערב ראש הממשלה נתניהו: "היחסים עם מצרים מתנהלים באופן שוטף ותקין בין הממשלות כל הזמן. לכל אחד מאיתנו יש אינטרסים יש למצרים צורך להגיד דברים מסוימים. הם דואגים לאינטרסים שלהם ואנחנו לשלנו".

כזכור, דיאא' רשוואן, מנהל לשכת ההסברה הממשלתית במצרים, אמר השבוע כי כל מהלך ישראלי לכיבוש ציר פילדלפי בגבול בין מצרים לעזה יוביל לאיום חמור ורציני על היחסים בין ישראל למצרים. במקביל, גם דובר צה"ל לשעבר אבי בניהו רמז השבוע בחשבון ה-X שלו כי ייתכן שצה"ל יעשה את דרכו בהמשך דרומה, ויגיע לרפיח הגובלת במצרים. זאת, בצל הטענות בציבור הרחב על דשדוש במערכה ברצועה, ועל המעבר לשלב ג' במלחמה.

בתקשורת הערבית נפוצו ידיעות בימים האחרונים, לפיהן דורש צה"ל מהחיילים בצד המצרי לפנות את הציר, לקראת מתקפה על המקום. במהלך המלחמה כבר ערך צה"ל מספר תקיפות אוויריות על מטרות בעיר ולאחרונה גם חיסל מהאוויר מספר סייענים של חמאס, בהם סובחי פראונה שהבריח מיליוני דולרים לזרוע אל-קסאם וחסן אל-אטרש ספק הציוד של הארגון. "זהו הגשם שלפני המבול – המבצע להשתלטות על רפיח", כתב ירון פרידמן ב"מעריב".