מתקרבים לעסקה: ה"ניו יורק טיימס" דיווח הבוקר (ראשון) כי ישראל וארגון הטרור חמאס מתקרבים לחתימה על הסכם לשחרור החטופים שנותרו בשבי בעזה.

בעקבות חשיפת "מעריב": בעולם סוקרים את החשש מהיריון חטופות שנאנסו בשבי
עומד מובס: גנץ מתחיל להיראות כעלה תאנה חסר השפעה בממשלה | מיכל כהן

על פי הדיווח, במסגרת העסקה שנרקמת יתבצע שחרור הדרגתי של החטופים שבידי חמאס בתמורה להפסקת אש בת חודשיים בלחימה ברצועת עזה. העסקה צפויה להיחתם בשבועיים הקרובים.

גורמים אמריקאים מסרו כי טיוטת ההסכם ממזגת הצעות שהציעו ישראל וחמאס ב-10 הימים האחרונים. למרות שעדיין נותרו מחלוקות חשובות שצריך לפתור, צוות המשא ומתן אופטימי באשר לחתימה.

הנשיא ביידן שוחח ביום שישי בטלפון עם מנהיגי מצרים וקטאר, ששימשו כמתווכים עם חמאס, כדי לצמצם את המחלוקות שנותרו בין הצדדים. על פי הדיווח ראש ה-C.I.A וויליאם ג'יי ברנס צפוי להגיע לפריז לשיחות עם בכירים ישראלים, מצרים וקטארים. אם הכל יילך כשורה, ביידן עשוי לשלוח את יועצו הבכיר ברט מקגורק, שחזר זה עתה לוושינגטון, בחזרה לאזור כדי לעזור להשלים את ההסכם.

משפחות החטופים מוחות מול בית רה"מ (צילום :מטה המשפחות)

העסקה המתגבשת כעת תהיה רחבה יותר בהיקפה מהקודמת, אומרים גורמים רשמיים. בשלב הראשון תיפסק הלחימה למשך כ-30 יום, בעוד נשים, קשישים ובני ערובה פצועים ישוחררו על ידי חמאס. במהלך אותה תקופה, שני הצדדים יעבדו פרטים על שלב שני שיפסיק את הפעולות הצבאיות למשך כ-30 יום נוספים בתמורה להחזרת חיילים ואזרחים ישראלים. באשר ליחס בין הפלסטינים שישוחררו מבתי הכלא הישראליים עדיין מתקיים משא ומתן, אך הדבר נתפס כסוגיה ניתנת לפתרון. ההסכם יאפשר גם סיוע הומניטרי נוסף לעזה.