הרמטכ"ל לשעבר, רא"ל במיל' אביב כוכבי, השתתף היום (ראשון) בהערכת מצב של המועצה האזורית הגליל העליון ביחד עם ראש המועצה, גיורא זלץ, ראשות וראשי האגפים ועובדות ועובדי המועצה.

מאיראן? דרך מנהרות? הנשק של חמאס במלחמה הגיע מכיוון לא צפוי
הלחץ האמריקאי גובר: בפנטגון שקלו להאט משלוחי הגנה אווירית לישראל

בהתייחסו למטרות המלחמה אמר הרמטכ"ל לשעבר: "אפשר לשלב בין שתי המטרות המאוד חשובות של המלחמה  – האחת להחזיר את כל החטופים והשנייה להשמיד את התשתיות הצבאיות והשלטוניות של חמאס באופן מלא - זה ייקח זמן אבל זו תהיה טעות במונחים היסטוריים לא לעשות זאת". 

בהתייחס לגזרה הצפונית ציין כוכבי כי "יש להמשיך בכוננות ובלחימה בצפון. אין לראות בפינוי יישובי הצפון מתושביהם ניצחון של חיזבאללה. מדובר בפעולה מבצעית נכונה ונבונה במטרה להגן על האזרחים, שאין ספק שהנטל עליהם הוא רב מאד. נכון למדוד את התוצאה הסופית בראיה רחבה ואסטרטגית בהמשך". 

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

אביב כוכבי בהערכת מצב בצפון הארץ (צילום: מועצה אזורית הגליל העליון)
אביב כוכבי בהערכת מצב בצפון הארץ (צילום: מועצה אזורית הגליל העליון)

בסיום דבריו קרא כוכבי לראשי הרשויות בצפון לגלות מנהיגות בעת הקריאה לתושבים לשוב לבתיהם בהמשך, תוך הגנה רחבה של צה״ל על האזור בממדים השונים.

ראש המועצה האזורית הגליל העליון, גיורא זלץ: "שמחנו מאד לארח את  אביב כוכבי בהערכת המצב במועצה, קיבלנו תובנות חשובות שיעזרו לנו לגבש את דרכי הפעולה ואת המשך היערכות המועצה, תושביה ויישוביה לחודשים הבאים".