הלחימה בח'אן יונס של אוגדה 98 נמשכת כאשר במרכז שלה עומדת פעולת חטיבת הקומנדו במחנה הפליטים ח'אן יונס. בצה״ל מביעים שביעות רצון מהמשך ההתקדמות במחנה הפליטים, כאשר הצבא מתקרב לסיום הקרב הסדור האחרון כנגד הגדוד האחרון בעיר, וכוחות מיוחדים ממשיכים לפעול בעיר התחתית. כמעט חודשיים לתחילת הלחימה על ח'אן יונס, צה״ל הוציא את חטיבות המילואים 5 ו-55 מהלחימה לצד הכנסת חטיבת 646 שהיא חטיבת הצנחנים הדרומית במילואים למשימות בלחימה.

הרוגים אמריקאים בתקיפה בירדן; כנס הימין שעורר שערוריה
צה"ל פועל בעומק ח'אן יונס: מחבלים רבים חוסלו, אמצעי לחימה נתפסו

כך או כך, אל מול ההתקדמות והתקרובת לסיום החלק העיקרי בלחימה על ח'אן יונס, צה״ל הקטין באופן משמעותי את היקף הכוחות הנמצאים תחת מפקדת אוגדה 98. 

לצד הפעילות של לוחמי הקומנדו בתוך מחנה הפליטים שהתקדמו עד לפאתי בית החולים נאצר, החטיבות האחרות הלוקחות חלק מכתרות את ח'אן יונס מכל הכיוונים ומבצעות משימות נוספות כנגד תשתיות החמאס בעיר שנחשבת כמעוז צבאי חשוב וקריטי עבור ארגון הטרור.

לאור המשך ההתקדמות בח'אן יונס וההתקרבות לסיום החלק העיקרי של הלחימה מעל הקרקע, אחד האתגרים הגדולים הצפויים לצבא בהמשך הוא הפעלת לחץ צבאי על חמאס, כאשר כבר עכשיו כמות הכוחות הפועלים בצפון ובדרום הרצועה קטן באופן משמעותי מאוד בחודש האחרון וזאת כאשר עוד ייקח זמן - ללא קשר רק לעסקת חטופים אפשרית - עד שצה״ל יפעל ברפיח. בצפון הרצועה ירו מחבלים גם אתמול רקטות לעבר שדרות ושער הנגב. אופי הפעילות של צה״ל בפשיטות צפוי להימשך גם בתקופה הקרובה.

בתוך כך, לאחר שגם אתמול חסמו מפגינים את מעבר כרם שלום לכניסת משאיות לרצועת עזה, הוציא אתמול צה״ל צו שטח צבאי סגור חתום על ידי מפקד פיקוד הדרום וזאת בעקבות המשך חסימת המשאיות בכביש 232.