אלוף (מיל') גיורא איילנד, לשעבר ראש אגף מבצעים וראש המועצה לביטחון לאומי, התראיין היום (שני) בתוכניתה של ליאת רון ב-104.5FM, והתייחס להמשך הלחימה ברצועת עזה וגבול לבנון.

מומחה אמריקאי על הלחימה בעזה: "קצב ההתקדמות מהיר באופן היסטורי"
מאיראן? דרך מנהרות? הנשק של חמאס במלחמה הגיע מכיוון לא צפוי

"זה תיאור פשוט ונכון של המציאות - מציאות שנוצרה לפני 17 שנה. קיים בעזה תהליך דומה לתהליך שהיה בגרמניה הנאצית", אמר איילנד בפתח דבריו, "קמה מפלגה קיצונית מאוד ואנטישמית מאוד ומנצחת בבחירות ואחרי זמן קצר מאחדת את כל מוסדות המפלגה עם מוסדות המדינה, משתלטת על כל המערכות האזרחיות והופכת למדינה משום שיש לה את כל ארבעת המאפיינים שיש למדינה: גבולות ברורים, שלטון מרכזי אפקטיבי, צבא משלה ומדיניות חוץ עצמאית".    

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

גיורא איילנד (צילום: אבשלום ששוני)
גיורא איילנד (צילום: אבשלום ששוני)

"מה שקרה ב־7 באוקטובר זה שמדינת עזה תקפה את מדינת ישראל, הרגה ביום הראשון כ־1,200 אנשים רובם אזרחים וחטפה 240 אנשים גם הם רובם אזרחים", הוסיף, "נחשוב שאותו המקרה היה קורה בין לוקסמבורג לבלגיה, כשהראשונה הייתה תוקפת את השנייה. סביר להניח שכל העולם היה תומך בעמדתה של בלגיה. פעם כשדברו על ארגון טרור, דיברו על ארגון עם מאות אנשים עם נשק אישי. היום ארגוני טרור כמו חמאס וחיזבאללה, יש להם יכולת מבחינה מדינתית. כלומר, מבחינה צבאית יש להם יכולת של מדינה. אפילו מדינה חזקה".  

 בהמשך הסביר כי "אם מחר תפרוץ מלחמת לבנון השלישית וישראל תגיד שהיא נלחמת רק נגד החיזבאללה ולא נגד מדינת לבנון - היא למעשה תכריז על הפסד מהיום הראשון. אין לישראל יכולת לנצח את חיזבאללה וגם לא להרתיע אותו. היכולת שיש לנו היא להחריב את כל תשתית לבנון ולהרוס את העיר ביירות - ארגון חיזבאללה רגיש מאוד בדיוק לנקודה הזאת, כי נסראללה מגדיר את עצמו כמי ששומר על לבנון. כך גם עם חמאס בעזה".

לסיום, ציין איילנד: "אם נמשיך לדבר בשפה הלא נכונה ונמשיך להגיד שאנחנו נלחמים נגד ארגון טרור, נעשה טעות. ישראל צריכה להכריז על מלחמה על מדינה - זו הדרך היחידה להרתיע ולמנוע מלחמה. אם היא פורצת בכל זאת, זו הדרך היחידה לנצח אותה בזמן קצר".