התקשורת בסוריה דיווחה היום (שני) כי מערכות ההגנה האווירית הופעלו לאחר שאירעו תקיפות באזור דמשק. לפי התקשורת הסורית, מדובר בתקיפות ישראליות. על פי הדיווח, התקיפה הייתה נגד מטה של ​​משמרות המהפכה האיראניים באזור. הדיווחים מגיעים לאחר שאתמול שוגרו שני כטב"מים לעבר קצרין.

מכה לאיראן, הישג לישראל: הסיבה שיופסקו משלוחי הנשק לסוריה
איראן הוכיחה יכולות צבאיות - אך מול ישראל היא צועדת על קו דק

המרכז הסורי לזכויות אדם המזוהה עם האופוזיציה הסורית ופועל מלונדון דיווח כי האזור שהותקף נמצא בשליטת חיזבאללה, אולם על פי ההערכות התקיפה כוונה לעבר מנהיג מיליציה פרו-איראנית. כלי תקשורת מקומיים דיווח על לפחות שישה הרוגים ופצועים באירוע וכי בתקיפה הושמד אתר שקשור לחיזבאללה .

בתוך כך, בסוף השבוע האחרון רוסיה טענה כי "ישראל הפסיקה לעדכן אותנו מראש לגבי התקיפות שלה בסוריה. למרות בקשתנו הם הפסיקו לעדכן אותנו לפני. זה התחיל עוד לפני המלחמה בעזה".  בתקיפה האחרונה בדמשק נפגע מפקד הכוחות של איראן במזרח סוריה, נור ראשיד, נפגע בתקיפה. לא צוין אם נהרג. בנוסף, נאמר כי התקיפה התמקדה בקבלת פנים למשלחת בכירה אחרת שנחתה בנמל התעופה.

קודם לכן חוסל מפקד בכיר במשמרות המהפכה, סייד רזא מוסאווי.  על פי טענות סוריה, ישראל חיסלה אותו באמצעות ירי של שלושה טילים.