מלחמת חרבות ברזל: במקביל לניסיון חסימת שיירות האספקה והסיוע לחמאס של פעילי תנועת צו 9 ובני משפחות החטופים במעבר כרם שלום ובלימתם ע"י כוחות משטרה וצה"ל רבים, חיילי מילואים ברצועת עזה קראו היום (שני) לשר הביטחון יואב גלנט: "בלי סיוע, בלי סיוע, אנחנו עכשיו הולכים לחסום את הסיוע".

50 יום בשלשלאות: סיפור הזוועות יוצא הדופן של החטוף התאילנדי
ההפגנה משחקת לידיו? "זה האינטרס שמשרת את יחיא סינוואר" | האזינו

כזכור, בהתאם להערכת המצב, מפקד פיקוד הדרום חתם על הרחבת צו השטח הצבאי הסגור במרחב מעבר כרם שלום. זאת, בעקבות המחאות שאירעו במקום בימים האחרונים שמנעו כניסת משאיות סיוע לרצועת עזה.

בשבוע האחרון, הגיעו פעילי תנועת צו 9 ובני משפחות החטופים למעבר כרם שלום וחסמו את שיירות המשאיות בדרכם לרצועת עזה כאספקה וסיוע לחמאס, זאת למרות דרישת ארה"ב שהסיוע לעזה יעבור "ללא הפרעה".

על פי פרסומים על המתרחש ברצועת עזה, פעילי חמאס משתלטים על הסחורה שנכנסת דרך מעברי הגבול אל הרצועה, והסיוע ההומניטרי, המיועד לאזרחים בעזה, מגיע לידיים הלא נכונות ומספק, כאמור, חמצן עבור הארגון.

בארגונים אומרים כי בעוד שמופעלים על ראש הממשלה בנימין נתניהו לחצים כבדים לפתוח את מעבר כרם שלום למשאיות אספקה וסיוע שמגיע לבסוף לחמאס, "תפקידנו כעת הוא ללחוץ בדיוק להיפך. אף סיוע לא יעבור עד שאחרון החטופים יחזור".