מלחמת חרבות ברזל: מוקדם יותר היום (שלישי) חייל נפצע באורח קשה כתוצאה מפיגוע דריסה סמוך לבסיס צה"ל. סרן ע', מפקד צוות בקורס חובלים שחיסל את המחבל, שחרר הצהרה כשפניו מטושטשות ותיאר את זירת הפיגוע.

בדרך לעסקה? לצד פרטים חדשים על המתווה החדש - בישראל מכחישים נחרצות
"איפה הכבוד העצמי שלו?": חברו של נתניהו תוקף אותו בחריפות

סרן ע': "בשעות הבוקר הגעתי לשער הבסיס ושמעתי זעקות לעזרה מאזרחים. זיהיתי את המחבל ופעלתי על מנת לנטרל אותו במהירות תוך שמירה על האזרחים בסביבה. כמפקד בקורס חובלים, אני מדגיש לצוהרים את החשיבות של חתירה למגע תוך שמירה על קור רוח ונחישות - בחוף ובים".

אוראל, דודו של החייל שנפצע קשה בפיגוע בחיפה מספר על המצב של אחיינו ל״מעריב״: ״האחיין שלי יצא מהניתוח כעת, לאחר מעל 8 שעות, תודה לאל. ממה שהבנו, לא נשקפת סכנה לחייו - אך המצב כן מורכב, יש לו בעיקר פציעות קשות בגפיים והוא עבר סדרת ניתוחים ועוד יעבור. כמו כל עם ישראל, אנחנו עוברים תקופה ארוכה וקשה עם אירועים ביטחוניים חריגים, שאנחנו לא רגילים אליהם ביום יום. בסופו של דבר, היום הטרור הגיע גם למשפחה האישית שלי. אני בעצמי תושב חיפה, והסתובבתי ברחוב שבו התרחש הפיגוע מאות פעמים, זה בלתי נתפס שדבר כזה קורה בחיפה על ידי תושב טמרה, עיר בישראל, שיצא לי להיות שם כמה וכמה פעמים. לצערי, ידעתי שייתכן שיכול לקרות משהו לאחד מקרוביי - כל שבוע מחדש אני רואה בחיפה הפגנות של תושבים עם דגלי פלסטין ודגלי אש״ף בעיר התחתית ובמושבה הגרמנית בעיר. מלבד זה, ישנה את בעיית חוסר אכיפת הנשקים הלא-חוקיים במגזר הערבי, ובכך לא נשללים מהם אמצעים שיכולים לסייע להם לבצע פיגוע. ממה שהבנו מהמשטרה, לאחר שהמחבל דרס את האחיין שלי, האוטו שלו לא המשיך לנסוע מאחר שגלגלי הרכב שלו נמעכו בקיר. המחבל לא הסתפק בפיגוע הדריסה, ויצא מהאוטו עם גרזן חדש שקנה כדי להמשיך את מסע הרצח שלו ולנסות לפגוע עוד יותר בו או בחיילות האחרות שהיו באזור. הוא החל לרוץ אחר החיילות אך למזלנו הן ניצלו - בזכות הקצין שנטרל אותו בשעת המעשה. הדבר הגרוע ביותר כאן הוא שמדובר באזרח ישראלי עם תעודת זהות כחולה, שהיה יכול לבצע פיגוע בכל מקום בארץ מבלי שהיה מעורר חשד לפני. לפעמים לצערי, יש תופעות במגזר הערבי שאנו מעלימים מהן עין. אני לא מכליל את כל המגזר כמובן, אך מביניהם יש קיצוניים שזוממים בכל יום לפגוע בישראל ובעם היהודי. לאחיין שלי, שהתגייס רק לפני כחודשיים לחיל הים ונמצא בתחילת שירותו - מצפה שיקום ארוך מפציעה קשה, ונתפלל שירגיש טוב במהרה״.

כזכור, נוטרל הבוקר מחבל חמוש בגרזן שהסתובב בסמוך לבסיס חיל הים, דרס צעיר ולאחר מכן תקף אותו עם הגרזן, ופצע אותו קשה. כוחות משטרה הוזנקו למקום האירוע, החלו בסריקות, ופתחו בחקירת נסיבות המקרה.

הצעיר פונה לבית החולים רמב"ם. המחבל, הוא וסים אל היג׳א, תושב טמרה יליד שנת 1996, אשר עסק בהסעות שב"חים. הוא השתמש ברכב עם לוחית רישוי ישראלית.

במקביל, פלסטיני בן 16 ניסה היום לבצע פיגוע דקירה בתקוע, כאשר הגיע לעבר חיילי צה"ל וניסה לדקור אותם. החיילים הגיבו והוא נוטרל במקום. אין נפגעים לכוחותינו.