"המבול ישטוף אותם": תמונה שפורסמה הבוקר (רביעי) מעוררת סערה ברשתות החברתיות, לאחר שבה נראים חשודים בטרור שנעצרו על ידי כוחות צה"ל בחאן יונס כשהם אזוקים ומכוסי עיניים ומאחוריהם דגלי ישראל וחטיבת גבעתי, וכן שלט ענק ובו ציטוט מתוחכם מהקוראן.

השליטה המבצעית וקצב ההתקדמות: כל מה שניתן לספר על הלחימה בח'אן יונס
ביקרתי בחאן יונס, מצבנו נראה משם טוב בהרבה מכפי שהוא נראה מת"א | בן כספית

הציטוט המדובר הוא מסורא בקוראן העוסקת בסיפור נוח והמבול, ובו נכתב "... וישטפם המבול על חטאיהם". מדובר במשחק מילים ברור על השם שבו בחר חמאס לכנות את ההחלטה לצאת ולבצע את הטבח בדרום ב-7.10 – "שיטפון אל אקצא" – והמסר הברור העולה ממנו הוא שההחלטה השגויה התהפכה על מבצעיה, שכעת משלמים על חטאיהם.

אדי כהן, מזרחן וחוקר העולם הערבי, הסביר הבוקר בשיחה עם מעריב על משמעות התמונות. "אפשר ממש לדמות את התמונה הזו יחד עם הציטוטים מהקוראן לסדום ואמורה עבורם סטייה מדרך הישר ודרך האסלאם", אמר, "יש פה עניין שמוזכר גם נושר החטאים. הסיפור הןא של העם שלא רצה ללכת בדרך הישראל אמונה באלילים ופסלים ואללה העניש אותם. גם נושא נוח המבול האנשים לא רצו להתיישר הלכו כנגד דרך האיסלאם 'עבודה זרה'  ולכן אללה שלח עליהם את המבול חוץ מנוח שהיה איש צדיק הרעיון הוא משחק על השם שהם עצמם קראו למתקפה שלהם. 'המבול של אל אקצה'. אתם הטרוריסטים והמבול הוא שלכם".

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

התמונה בכתבה פורסמה לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים. מערכת האתר מכבדת זכויות יוצרים ומשקיעה מאמצים באיתור בעלי זכויות יוצרים לצורך שימוש בחומרים המופיעים באתר.  אם לדעתכם נפגעה זכותכם כבעלי זכויות יוצרים בחומר המופיע באתר זה, הנכם מתבקשים לפנות באמצעות דואר אלקטרוני לכתובת : [email protected]