אלוף (במיל') יצחק בריק שוחח היום (שלישי) עם ארא"ל סגל בפתח תכניתם ב-103FM, והתייחס למתווה שנדון במהלך היממה האחרונה בנוגע לעסקת חטופים חדשה. "ההסכם הזה של מה שנקרא חודשיים הפוגה זה במילים אחרות הפסקת הלחימה. נקודה", טען. 

לאחר האולטימטום של בן גביר, נתניהו מיישר קו: "לא נשחרר אלפי מחבלים"
תוכנת המחשוב קרסה בבתי החולים – למטופלים נרשמו תרופות שגויות

הוא טען כי ארה"ב תקשה על ישראל לחזור ללחימה לאחר הפוגה מסוג זה: "מי שהיום חושב שניכנס לחודשיים של חוסר לחימה ואחרי זה נוכל לחזור כאילו לא קרה שום דבר, ארה"ב לא תיתן לנו את היכולות כמו שאנחנו רוצים, חודשיים במילים אחרות זה הפסקת הלחימה".

עוד הוסיף כי "מה שאני רואה פה, שמי שמוביל אותנו זה סינוואר מוביל אותנו לתגובות. אנחנו נמצאים במצב שהוא מוביל. כל היום אנחנו מדברים על המשך הלחימה בכל מחיר על מנת שאנחנו נקפד את ראשו של החמאס ונוציא את החטופים חיים. זה לא מספיק שתגיד אני רוצה להילחם, אלא תבדוק מה עומד מולך ותפעל בהתאם למה שאתה רואה ולא בהתאם למשאלות הלב שלך".

אוגדה 98 ברצועת עזה (צילום :דובר צה"ל)

כמו כן, טען כי יחיא סינוואר כבר לא נמצא בח'אן יונס: "מחפשים אותו בחאן יונס, הוא כבר לא שם, אני חושב שחלק מהחטופים איתו ברפיח. הוא גם לא מבין איך אנחנו מתכוונים לחסום את ציר המנהרות. על גילוי הפתק במנהרות החמאס, שנחשף אתמול, אמר: "עכשיו בא סינוואר ואנחנו רואים פתק. לחץ פסיכולוגי, תמונות של חטופים, להפיל את גלנט, נתניהו ולהגיד שאין השפעה לתמרון הקרקעי. זה רק אומר שזה מה שמפריע להם, התמרון הקרקעי".

לסיום, הוסיף כי "במשך 20 שנה לא בנית את המלאים של התחמושת. אתה היום נתון לשליטתם המוחלטת של האמריקנים. לכן אתה חייב להיות ולהבין שהגעת למצב שאתה תלוי בהם באופן מוחלט, לכן הם יכולים להוביל אותך למקומות שהם רוצים".