אלוף (מיל') נעם תיבון, לשעבר מפקד הגיס הצפוני, התראיין הבוקר (רביעי) ב-103FM, והתייחס לבשורות הכואבות שפורסמו על חללי צה"ל. "אין ספק שהתרומה של אנשי המילואים במלחמה הזו היא תרומה יוצאת דופן. כ־28 אחוזים מהחללים שלנו הם אנשי מילואים. בתוך כל זה, 25 אחוזים מהחללים שלנו קצינים. זה בסה"כ אומר הרבה מאוד דברים על אופי המלחמה הזאת, על זה שצה"ל בעצם מפעיל את כל היחידות שלו, זה לא מלחמה רק של הצבא הסדיר", ציין. 

"כואב, אחד האנשים שחדרו לי ללב": הסרטון המצמרר של נצר שמחי ז"ל
דיווח: גלנט עקץ את סמוטריץ' שקרא להקים ממשל צבאי בעזה, ולא פסח על רה"מ

עוד הוסיף כי "האחוז הכל כך גבוה של הקצינים שנהרגים גם אומר שהערך 'אחרי' הוא ערך מאוד חזק בצה"ל, ואני פשוט מצדיע ומחבק את אנשי המילואים האלה. זה משפחות, ילדים, אלמנות, יתומים, זה אירוע גדול וחוץ מלהצדיע להם ולחבק אותם, ולהגיד לכולנו כאן במדינה, בסוף זה מיעוט של אנשים, הרבה שנים קראנו להם פראיירים אבל הם לא ויתרו". 

כמו כן, התייחס לחשיפת בן כספית ב"מעריב", בנוגע ל"יום שאחרי המלחמה": "יש כאן מלחמה אזורית, אנחנו רואים היום בעצם ישראל במאמץ עיקרי בדרום מול החמאס, מאמץ משני בצפון מול חיזבאללה, טרור ביו"ש, אתמול ירי מסוריה, אנחנו רואים את נושא החות'ים שמשפיע על כל העולם וגם עלינו, ובתוך המערכה האזורית הזו ארה"ב בעצם מנהלת כאן אסטרטגיה, מאוד חשובה, ליצירת ציר מתון - ארה"ב, ישראל, סעודיה, מדינות המפרץ, מצרים וירדן נגד הציר האיראני".

אוגדה 98 ברצועת עזה (צילום :דובר צה"ל)

עוד הוסיף כי "הנושא הזה קריטי למדינת ישראל וההצעה האמריקנית היא בעצם אמורה לתת פתרון גם לדרום וגם לרצועת עזה כמובן, גם לצפון לחיזבאללה, וגם לתת מענה ליהודה ושומרון, אבל הכי חשוב - פותחת אותנו לעולם הזה של סעודיה שכל כך חשוב לנו. אני חושב שזה הכיוון שצריך ללכת אליו, אנחנו מדברים כאן אסטרטגיה. הבעיה המרכזית, ברגע שנתניהו שם את השרידות האישית שלו לפני האינטרסים של ישראל הוא בעצם תלוי לחלוטין בבן גביר וסמוטריץ' מובילים קו קיצוני מאוג שנוגד את האינטרסים של מדינת ישראל".

הוא ביקר את ראש הממשלה בנימין נתניהו וביקר את השרים איתמר בן גביר ובצלאל סמוטריץ': "אם נתניהו היה מנהיג רציני, יש לו אפשרות להוציא את הקיצוניים, את סמוטריץ' ובן גביר, להכניס את ליברמן, יאיר לפיד, ואז ללכת על מהלך אזורי שמשקף את העמדה של רוב אזרחי מדינת ישראל. ברגע שהוא לא עושה את זה הוא שבוי בידי הקיצוניים, זו לא מנהיגות". 

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm