ישראל נכנסה היום ליום ה-117 למלחמת "חרבות ברזל". סא"ל במיל' ד', מפקד מכלול אש באוגדה 98, שוחח היום (רביעי) עם בן כספית וינון מגל ב־103FM וסיפר על הלחימה בח'אן יונס ועל מחאת העזתים נגד מנהיגי חמאס: "חלקם מאוד לא אוהבים את ההנהגה הפחדנית שלהם וגם כשהם רואים את הלוחמים שמשאירים את הנשק ופשוט בורחים למקומות המסתור ההומניטריים, אני בטוח שזה לא עושה להם טוב".

בעקבות חשיפת מעריב: מומחה למזה"ת מזהיר ממשטר צבאי בעזה | האזינו
גלנט וסמוטריץ' שוב בדרך להתנגשות? חודש המכרז לתפקיד סגן המינהל האזרחי

"יש אמירה מפורסמת בצבא שכשיורד גשם, יורד על כולם", אמר סא"ל במיל' ד' בפתח השיחה. "אני חושב שהכוחות ראו מזג אוויר סוער גם באימונים ובלחימה בעבר. אנחנו פועלים כבר לא מעט שבועות בחלקים גדולים מח'אן יונס. מה שכן ברור זה שזו משימה ארוכה שאי אפשר לקצוב אותה בזמן וככל שיידרש אנחנו פה". 

מדוע כל כך הרבה זמן נלחמים בח'אן יונס?
"ח'אן יונס נתפסת כראש הנחש. מנהיגי החמאס, בוודאי הצבאיים, גדלו שם ויש שם תשתיות מאוד מבוססות של טרור ואנחנו מפרקים אותם. זה תהליך שלוקח הרבה זמן. זה מצריך הרבה מאוד מקצועיות ותיאום של גורמים וכוחות שונים. זה חלק מהעניין, זה לוקח זמן". 

"ברור שלפני הכניסה הרבה יותר פשוט לעולם האש לתקוף בצורה הרבה יותר מסיבית ועכשיו זה מצריך הרבה יותר תיאום, נשק מדויק וגיוון גדול מאוד של חימושים, גם מהאוויר, גם מהיבשה וגם מהים, אבל אנחנו התמקצענו במהלך הלחימה ויודעים היום לתקוף בצורה קטלנית, גם מדויקת, גם כשהכוחות נמצאים מאוד מאוד קרוב, גם מעל הקרקע, גם מתחת לקרקע. החימושים עושים את העבודה, גם כשאנחנו נמצאים בפנים". 

לדבריו, "בהחלט למדנו והתמקצענו מאוד בתקיפות מדויקות, גם כשהכוחות נמצאים מאוד קרוב, לעבוד בתיאום עם כוחות מעל הקרקע, מתחת לקרקע, בזמן שאנחנו תוקפים מהאוויר ומהיבשה". 

"בכל הזדמנות שלי יצא לראות כוחות שלנו בעימות מול אויב, ההכרעה הייתה מוחצת", ציין סא"ל במיל ד'. "זה נכון גם ל-7 באוקטובר. בתמרון, במידה עוצמתית הרבה יותר. בכל מקום שבו יש ממשק מול אויב, הוא מחוסל לחלוטין. השיטה של האויב פחדנית". 

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

היה פה קרב מול מערך מבוצר?
"בח'אן יונס, ההערכה היא שיש חטיבה קשה ביותר, הכוחות הלוחמים המיומנים והקטלניים ביותר שיש לחמאס, ועדיין ראית שהם מתנהלים בצורה מאוד פחדנית". 

בהמשך התייחס למחאת תושבי עזה נגד חמאס: "ברור שלעזתים לא טוב. ברור שחלקם מאוד לא אוהבים את ההנהגה הפחדנית שלהם וגם כשהם רואים את הלוחמים שמשאירים את הנשק ופשוט בורחים למקומות המסתור ההומניטריים, אני בטוח שזה לא עושה להם טוב. ולכן לא מפתיע אותי שיש אמירות כאלה של אזרחים שפשוט מבינים שעשו להם פה עוול נוראי, האנשים שלהם". 

"אני ממליץ להסתובב קצת ביחידות המילואים ולשמוע קולות מאוד אופטימיים ומעודדים בעת הזו במדינת ישראל. כשאני חוזר הביתה המוטיבציה יורדת וכשאני רוצה להרים את המורל הלאומי אני חוזר למילואים", הוסיף.

פעילות אוגדה 98 בח'אן יונס (צילום :דובר צה"ל)

למה יורדת?
"כי פתאום אתה פותח את הרשתות והולך ברחוב ורואה שחלק קצת שוכחים שיש חטופים ושיש לחימה ואתה רואה שיש מן חזרה לשגרה, גם במובנים הלא טובים שלה, של הוויכוחים". 

לאן זה הולך בח'אן יונס?
"ממשיכים עד שנחסל את חמאס, את ראש הנחש, נשחרר את החטופים ונחזור הביתה".

סייע בעריכת הכתבה: אמיתי דואק, 103FM