המחלוקת סביב מעבר רפיח: ישראל ומצרים מתקרבות להגיע להסכמות בנוגע לטיפול במעבר רפיח, כך דווח היום (חמישי) בגל"צ. על פי הדיווח, ההסכמה העיקרית היא כי ישראל תפעל באזור רפיח, אך תעשה זאת רק לאחר פינוי משמעותי של האוכלוסייה העזתית שנמצאת שם, המונה כמיליון אנשים. 

תיעוד: צה"ל הותיר תחמושת בשטח; חיילים עוזבים את צפון הרצועה | דיווח
גנץ ואינזקוט מפחדים: זה או ממשל צבאי, או חזרה של חמאס | חיים רמון

הפינוי נועד בעיקר על מנת למנוע הגירה המונית לתוך שטח מצרים. הגירה ממנה המצרים חוששים במיוחד. ההחלטה הסופית בנוגע ליעדי הפינוי טרם התקבלה, אך מסתמן שהאפשרויות העיקריות הן צפון הרצועה וח'אן יונס, לאחר שצה"ל יסיים את פעולתו שם.

היתקלות של כוחות צוות הקרב של חטיבה 55 (צילום :דובר צה"ל)

הסיכום המסתמן מדבר על כך שלישראל תהיה השפעה מוגבלת באזור, אך ללא נוכחות צבאית. ההשפעה הישראלית באזור צפויה להסתכם באמצעים טכנולוגיים בלבד.

עוד דווח כי מדינה ערבית במפרץ תממן קיר תת קרקעי נגד מנהרות הברחה ממצרים לתוך עזה, ושמה טרם פורסם. אותה מדינה הסכימה להעניק את המימון לדבר, אך רק בתנאי שתהיה הסכמה מצרית למהלך כולו. 

בתוך כך, שר הביטחון יואב גלנט קיים היום הערכת מצב בח'אן יונס, והתייחס לפעילות הצפויה להתקיים ברפיח. "הפעולה במרחב ח׳אן יונס מתקדמת עם תוצאות מרשימות, חטיבת ח׳אן יונס של החמאס התפארה בזה שהיא תעמוד נגד צה"ל, היא מפורקת ואני אומר לכם כאן – אנחנו משלימים את המשימה בח׳אן יונס ואנחנו נגיע גם לרפיח ונחסל את כל מי שיש שם שהוא מחבל שמנסה לפגוע בנו״, ציין. 

עוד הוסיף כי "״אנחנו נמשיך את הפעולה הזאת ובהיבט הזה, המעשים שלכם, הפעולות שלכם והלחימה שלכם חשובים פי מאה מאשר כל הדיבורים שמסתובבים סביב. הפעולה שלכם מביאה את התוצאות, זה הדבר המרכזי, גם משיג את חיסול האויב, וזה גם מביא לזה שבכל רגע נתון הוא שואל את עצמו - מתי אני מפסיק. והוא עוצר כשקשה לו״.

יואב גלנט בח'אן יונס  (צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)
יואב גלנט בח'אן יונס (צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)

כזכור, הסוגיה הבעייתית מכל בציר פילדלפי היא הברחת הנשק הבלתי נפסקת שעוברת משם לתוך עזה, וישירות לארגון הטרור חמאס. השימוש באמצעים טכנולוגיים בניסיון לפתור את הבעיה הזו עלול לעורר דאגה בקרב רבים, זאת זכר להסתמכות שהייתה על האמצעים הטכנולוגיים בגדר בין שטח ישראל לרצועה, לפני הטבח הרצחני שביצעו מחבלי חמאס בחודש אוקטובר האחרון.