שר הביטחון יואב גלנט סבור שעל צה"ל להמשיך ולתמרן לכיוון רפיח על מנת להכריע את גדודי חמאס הנותרים, כך דיווח הערב (חמישי) אמיר בוחבוט בוואלה! על פי הדיווח, שר הביטחון אמר את הדברים בשיחות בפורומים צבאיים ועל רקע השיחות על עסקת חטופים, במסגרתה צה"ל יידרש להפוגה ממושכת. 

בעוד חמאס מקשיח עמדות, בארה"ב מבינים: צה"ל במלכוד לראשונה במלחמה
המציאות כיום ברצועת עזה מזכירה את זו של וייטנאם | דעה
בית עסק נפגע מרקטה בנתיבות: "ידענו שהירי יחזור כשצה"ל יצא"

הערכת מצב בצפון רצועת עזה (צילום :דובר צה"ל)

עוד דווח כי לפי שר הביטחון שנה חשיבות עליונה להכרעת גדודי מחנות המרכז בהם דגד על דירא אל בלאח, וגדודי רפיח. כיום, 18 מתוך 24 גדודי הזרוע הצבאית של חמאס הוכרעו על ידי צה"ל, גדוד מספר 19 נמצא על סף הכרעה. בצה"ל מזהים את החשיבות הרבה של מרחב רפיח בהכרעת המערכה. בכירים מצביעים על המנהרות מתחת לציר פילדפי כעל הצירים דרכם הוברח ארסנל הנשק העצום שהתגלה ברצועת עזה. "בכל בית שסרקנו איתרנו אמצעי לחימה", אמרו מפקדים בכירים באוגדות המתמרנות.

בהערכת מצב שקיים בח'אן יונס אמר כי "הפעולה במרחב ח׳אן יונס מתקדמת עם תוצאות מרשימות, חטיבת ח׳אן יונס של החמאס התפארה בזה שהיא תעמוד נגד צה"ל, היא מפורקת ואני אומר לכם כאן – אנחנו משלימים את המשימה בח׳אן יונס ואנחנו נגיע גם לרפיח ונחסל את כל מי שיש שם שהוא מחבל שמנסה לפגוע בנו״, ציין. עוד הוסיף כי "״אנחנו נמשיך את הפעולה הזאת ובהיבט הזה, המעשים שלכם, הפעולות שלכם והלחימה שלכם חשובים פי מאה מאשר כל הדיבורים שמסתובבים סביב. הפעולה שלכם מביאה את התוצאות, זה הדבר המרכזי, גם משיג את חיסול האויב, וזה גם מביא לזה שבכל רגע נתון הוא שואל את עצמו - מתי אני מפסיק. והוא עוצר כשקשה לו״.

מפקד פיקוד דרום, האלוף ירון פינקלמן ברצועת עזה (צילום :דובר צה"ל)

בתוך כך, מפיקוד הדרום, אלוף ירון פינקלמן קיים אתמול הערכת מצב ושיח עם מפקדים ולוחמים בצפון רצועת עזה יחד עם מפקד אוגדה 162, תת-אלוף איציק כהן ומפקדי החטיבות. במהלך הערכת המצב הוא התייחס לחזרת הצבא לאזור צפון הרצועה. 

מדבריו: "היכולת שלנו לפעול פה בליבה של העיר עזה בחזרה אחרי שלא היינו פה ויצאנו לתקוף במקומות אחרים, היכולת שלנו לחזור לפה ולפעול פה בפעולה עוצמתית על היעדים החשובים הללו תוך פגיעה בעשרות רבות של מחבלים בימים האחרונים - היא יכולת חשובה ואנחנו נמשיך ונעשה את זה. נמשיך ונפעל בכל מקום בליבת העיר עזה בחזרה, ובכל מקום אחר. חשוב מאוד להבין, זה מה שהפעולה הזו מאפשרת".