כלי תקשורת באיראן דיווחו היום (שישי) כי בתקיפה המיוחסת לישראל באזור א-סיידה זיינב שבדמשק נהרג יועץ של משמרות המהפכה האיראניים. על פי הדיווחים, יעד התקיפה היה מטה של משמרות המהפכה בבירה הסורית.

קודם לכן, מרכז הסורי למעקב אחר זכויות אדם, ארגון המזוהה עם האופוזיציה שמקום מושבו בלונדון מסר לערוץ הסעודי "אל-ערבייה" כי שלושה פעילים מהמיליציות הפרו-איראניות בסוריה נהרגו בתקיפה. בהודעה רשמית של הצבא הסורי נמסר כי "סמוך לשעה 4:20 ישראל פתחה במתקפה מכיוון רמת הגולן שכוונה למספר אזורים דרומית לדמשק". לטענת הסורים, "ההגנה האווירית הצליחה ליירט חלק מהטילים".

אמש דווח כי משמרות המהפכה של איראן צמצמו את הנוכחות של קציניהם הבכירים בסוריה בעקבות שורת החיסולים האחרונה של ישראל, ויסתמכו יותר על המיליציות השיעיות כדי לשמר את השפעתם. בכיר ביטחוני אזורי שתודרך על ידי טהרן אמר כי מפקדים איראנים בכירים עזבו את סוריה יחד עם עשרות קצינים בדרג ביניים, ותיאר זאת כצמצום הנוכחות. הוא לא פירט בכמה קצינים איראנים מדובר. שלושה מקורות נוספים אמרו כי איראן תסתמך מעתה יותר על חיזבאללה, וכי הם לא מזהים השפעה על הפעילות הכללית בסוריה כחלק מצמצום נוכחותם שם.