דיווח בטורקיה: שבעה בני אדם נעצרו אתמול (שישי) במדינה בחשד שהעבירו מידע למוסד, כך דווח ב-BBC. המעצרים התרחשו לאחר פשיטה שנעשתה באיסטנבול ובאיזמיר, על ידי ארגון הביון הלאומי של טורקיה (MIT).

מסר לארדואן: אחרי המשבר עם טורקיה - ישראל מגישה את הנקמה הקרה
טורקיה קוראת למדינות שהשעו מימון לאונר"א לחזור בהן
בדרך למלחמה גרעינית? ההצעה שעומדת בפני פוטין

בטורקיה לא הכריזו על המעצרים באופן רשמי, אבל בדיווחים שונים הזכירו כי MIT מצא שארגון הביון הישראלי השתמש בבלשים פרטיים כדי לעקוב אחר גורמים החשודים כחמאס, כדי לצלם אותם ולפקח עליהם.

נזכיר כי בתחילת החודש 34 בני אדם הואשמו בטורקיה בחשד לקשרים עם המוסד. שר המשפטים במדינה יילמז טונץ', אמר כי אלו הואשמו ב"ריגול פוליטי צבאי" מטעם המודיעין הישראלי. על פי ההערכות, המוסד גייס פלסטינים ואזרחים סורים המתגוררים בטורקיה כחלק מפעולותיו.

הפגנות נגד ישראל באיסטנבול, טורקיה (צילום: REUTERS/Umit Bektas)
הפגנות נגד ישראל באיסטנבול, טורקיה (צילום: REUTERS/Umit Bektas)

נזכיר, כי ממידע שפרסם דובר צה"ל עולה כי בכירי ארגון הטרור מנהלים את המערכה מארבעה מוקדים מרכזיים: לבנון, טורקיה, קטאר ואיראן. מהנתונים עלה כי לא פחות מרבע מחברי הלשכה המדינית של חמאס ברצועת עזה שוהים בארבע המדינות האלו, ומשם מקבלים את ההחלטות בנוגע להמשך הלחימה.

פעולות אלה הן המשך להתקררות ביחסים בין המדינות, כאשר בסוף חודש דצמבר אמר נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן כי פעולותיו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, "אינן שונות משל היטלר": "פעם הם (ישראל) דיברו על היטלר בצורה מוזרה, במה אתה שונה מהיטלר?", אמר הנשיא הטורקי בהצהרה.

ראש השב"כ רונן בר

באשר לריגול ולחיסול במדינה, הנשיא הטורקי הזהיר את ישראל בתחילת חודש דצמבר מפני "השלכות חמורות" אם תפגע באנשי חמאס על אדמת טורקיה, וזאת לאחר שהמדינה לא סיווגה את חמאס כארגון טרור. הצהרתו נאמרה לאחר שראש השב"כ, רונן בר, אמר בהקלטות שנחשפו בחדשות כאן 11 בהתייחס למתקפת ה-7 באוקטובר כי "אנו נחושים לחסל את חמאס בכל מקום - בעזה, באיו"ש, בלבנון, בטורקיה, בקטאר". זאת לאחר שלטורקיה הובטח בעבר, לפי דיווחים זרים, כי ישראל לא תבצע התנקשויות במחבלים שבשטחה.