בשבועות האחרונים הצליח ארגון הטרור חמאס לארגן מחדש את אנשיו והחל לשלם משכורות חלקיות למועסקי השירות האזרחי מטעמו באזורים בעזה מהם יצא צה"ל - כך דווח בסוכנות הידיעות AP, שקיבלה את המידע מארבעה עדי ראייה שנכחו במקום. על פי עדי הראייה, הפעילות של אנשי חמאס מתרכזת סביב משרדי ממשלה ובית החולים שיפא.

מסמוי לגלוי: כך פועל צה"ל לעצירת אספקת התחמושת מאיראן לחיזבאללה
גורם מדיני באולטימטום להנייה: "אם תהיה התמהמהות, זה מה שיקרה" | בלעדי

ארבעה תושבי העיר עזה אמרו לסוכנות הידיעות כי בימים האחרונים התפרסו שוטרים במדים ובלבוש אזרחי ליד מטה המשטרה ומשרדי ממשלה אחרים, כמו גם בבית החולים שיפא. התושבים אמרו שהם ראו את חזרתם של עובדי מדינה, אך ציינו כי הם היו עדים לתקיפות אוויריות של צה"ל באזור המשרדים המאולתרים. "בימים האחרונים חידשו כוחות ישראליים את התקיפות בחלקים המערביים והצפון-מערביים של העיר עזה, כולל באזורים שבהם בוצעו חלוקת משכורות", טענו הגורמים.

"החזרת המשטרה מסמנת ניסיון להשיב את הסדר בעיר ההרוסה לאחר שהכוחות הישראלים נסוגו מצפון עזה בחודש שעבר", אמר גורם בחמאס לסוכנות הידיעות AP. הוא ציין כי מנהיגי הקבוצה נתנו הנחיות להשבת הסדר בחלקים של הצפון בהם נסוגו הכוחות הישראליים, לרבות על ידי סיוע במניעת בזיזת חנויות ובתים שננטשו על ידי תושבים שנענו לפקודות הפינוי הישראליות החוזרות ונשנות בדרכם לדרום עזה.

תיעוד מיוחד של ההרס מהעיר עזה (צילום :טל לב רם)

סעיד עבד אל-בר, תושב העיר עזה, אמר ל-AP כי בן דודו קיבל כספים ממשרד חמאס מאולתר שהוקם כדי לחלק תשלומים בסך 200 דולרים לעובדי ממשלה, כולל שוטרים ועובדי עירייה. אחמד אבו הדרוס, תושב נוסף בעיר עזה, אמר כי מטוסי קרב ישראלים תקפו את האזור בו נמצא המשרד המאולתר מספר פעמים מוקדם יותר השבוע, כולל בשבת.