האלוף (במיל') איל בן ראובן, מתנועת "מפקדים למען ביטחון ישראל" התראיין היום (ראשון) ברדיו צפון 104.5FM ושוחח עם יואב מינץ בתכניתו "קפאין" בנושא התחממות הגזרה הצפונית אל מול חיזבאללה ותפקודה של הממשלה הנוכחית במערכה.

"טילים כבדים על ת"א": מה מצפה לנו במלחמה מול חיזבאללה?
סינוואר יסכים לעסקה? בכיר לשעבר בשב"כ חושף: זה מה שמתכנן מנהיג חמאס

לדבריו: "צה"ל נערך למלחמה כוללת בצפון ויעשה את זה בעיתוי הנכון. בעזה מתנהלת מלחמת אבסורד. ראש הממשלה נתניהו אחוז בשתי צבתות: צבת השרידות, המשפט שלו, והצבת הפוליטית המשיחית".  
 
"הדילמה הצפונית אחרי דילמת החטופים, היא הדילמה הקשה ביותר לקבלת החלטה. אנחנו ממשיכים לשמוע על נפילת חיילים וחיילות. אנחנו נמצאים במערכה גלובלית רחבה מאד שהולכת ומתרחבת. שמענו גם על המתקפה אמריקאית, בריטית ומדינות נוספות נגד הח'ותים בתימן ויום קודם בסוריה", המשיך.

"אנחנו מבינים שיש פה מערכה מוכוונת ע"י איראן שאנחנו במרכזה. אני בתחושה שהאיראנים איבדו את השליטה על הפרוקסים, על השליחים שלהם במזרח התיכון והתקיפה הזאת יש לה משמעות גדולה. לדעתי היא חלק מהמאמץ גם במרחבנו, להגיד לאיראן ולנסראללה: תיזהר גם אנחנו כאן. לגבי תושבי הצפון, אנחנו באתגר הכי גדול שממשלת ישראל עמדה בו. עשרות אלפי ישראלים מפונים מתוסכלים. הקושי הצבאי הבטחוני הוא חוסר אמון מוחלט של התושבים שדורשים ובצדק: אנחנו לא מוכנים לחיות תחת איום כזה וסיכון כזה וחיזבאללה יכול לפתח את כוחות רדואן שלו", הוא הוסיף.

"מה שצריך לעשות וראינו את דובר צה"ל מפרט הרבה יותר מהרגיל איך צה"ל פועל בצפון. פרסום שאנחנו לא רגילים לו של העברת כוחות מהדרום לצפון. כל זה מיועד לייצר מהלך צבאי תומך אופציה מדינית שנסמכת על כך שנסראללה לא רוצה מערכה גדולה", אמר.


לשאלה האם לדעתך ישראל חוששת להיכנס וליזום מהלך צבאי לדרום לבנון, השיב: "ישראל לא חוששת. ישראל רוצה ובצדק להרחיק את נסראללה מעבר לליטני בעיתוי הנכון ובדרך הנכונה. אם אפשר לעשות את זה בלי מלחמה, הרי אנחנו במלחמה אבל עדיין המלחמה הזאת מוגבלת למרחבים שאנחנו מגבילים את עצמנו וגם נסראללה מגביל את עצמו". 

מוגבלת זה להכניס כוחות יבשה או לא? נשאל."גם. הצעד שלנו זה מערכה עם כל הכוח. חיזבאללה הרבה יותר חזק מחמאס וחייבים ללכת בכל הכוח ומה לעשות רוב הכוח שלנו עדיין מושקע בדרום. גם העיתוי מבחינת החורף והבוץ הלבנוני. להיכנס עם טנקים ללבנון בחורף לבוץ הזה תרתי משמע, שאנחנו מכירים אותו כל כך טוב. הדרך כרגע היא דרך נכונה וצריך להגיד לתושבי הצפון: זה כבר לא חיזבאללה יוזם אלא אנחנו יוזמים", השיב.

"אנחנו פוגעים במטרות איכותיות כולל סיכולים בדרום לבנון. זאת הדרך לתמוך מהלך מדיני שנשען על מדינות מאד משמעותיות שלבנון חשובה להן. לא צריך לדבר רק על מלחמה נגד חיזבאללה", המשיך. "אנחנו נלחמים נגד לבנון. חשוב לומר לתושבי לבנון: 'אם אתם לא תעצרו את חיזבאללה ממלחמה כוללת, בירות תיראה כמו עזה. צה"ל נערך למלחמה כוללת בצפון ויעשה את זה בעיתוי נכון עם כל הכוח. צה"ל עובד יפה ומגביר את פעולתו. אני מקווה שלא נצטרך להיכנס למערכה גדולה". 

בסיום הראיון כנשאל בנושא החזית הדרומית בעזה השיב: "בעזה יש לנו כרגע מלחמת האבסורד שבה יש לנו צבא שפועל יוצא מן הכלל ודרג מדיני שלא רוצה, לא יכול להתייחס לשאול מה עושים בעזה וזה דבר בלתי נסבל. זה ראש ממשלה שאחוז בשתי צבתות. צבת אחת היא צבת השרידות שלו, צבת המשפט שלו. הצבת השנייה הפוליטית משיחית שגורמת לו לבהלה וחוסר קבלת החלטה בשאלה מה רוצים לעשות? לאן אתה רוצה להגיע? הצבא לא יכול לפעול כשאין לו מילה מדינית למעט ניצחון מוחלט שאף אחד לא מבין איזו משמעות יש למילה הזאת".

"יהודה ושומרון זה המשך רציף לאבסורד המדיני. אנחנו לקראת רמדאן. זה כרגע קומקום שהאדים הולכים ומתקדמים לקראת רתיחה וזה בגלל שדרג מדיני דואג לחמם את הדבר הזה. בן גביר, סמוטריץ' בהחלטות הרסניות כנגד מערכת הביטחון עושים נזק בלתי רגיל שחס וחלילה אם זה לא ישתנה, אז יהיה רע מאד", סיכם.