על רקע מטח הטילים לצפון: יו"ר פורום קו העימות וראש המועצה האזורית מטה אשר, משה דוידוביץ', התראיין ליאת רון ברדיו 103FM באשר לתקציב המובטח לצפון: "אוי למדינה ולקברניטיה אם לא תהיה תכנית הרבה יותר גדולה מה-3.5 מליארד", עוד נאמר: "כולם יודעים שהצפון הרבה יותר מורכב והרבה יותר קריטי למדינת ישראל".

תושבי הצפון יסכימו לשוב לביתם? "הצבא חייב להראות פעולה משמעותית"
עד שיוכלו לשוב לבתיהם: אלף מפונים מהדרום פונו לדיור מוגן בחינם

ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים לפני כשבועיים ישיבת ממשלה בסמוך לגבול עם לבנון, והצהיר בה על תוכנית בהיקף של 3.5 מיליארד שקלים לפיתוח הצפון, שמאות מיליונים מתוכו יועברו מיידית. דוידוביץ מעדכן כי הכסף לא עבר, ומוסיף: "לא מדובר בכסף חדש".

פגיעת טיל נ"ט בכפר יובל (צילום :ללא)

עוד באשר להתנהלות המדינה יו"ר פורום קו עימות אמר: "אני לא נותן ציון גבוה לממשלה ולמה שקורה במדינה מאז ה-7.10, יחד עם זאת בנושא התכנית אני אומר, אני עדיין רוצה להיות אופטימי. אוי למדינה ולקברניטיה אם לא תהיה תכנית הרבה יותר גדולה מה-3.5 מליארד כי כולם יודעים שהצפון הרבה יותר מורכב והרבה יותר קריטי למדינת ישראל".

הוא הוסיף כי "צה"ל מודאג, אני מודאג, וכל מדינת ישראל צריכה להיות מודאגת ממה שקורה פה בצפון, ואם לא יתנו את הדעת אין עתיד למדינה".

באשר לבתייחסותו של דובר צה"ל, תא"ל דניאל הגרי למלחמה מול חיזבאללה אתמול בהצהרתו, אמר: "אחרי 120 ימים הוא סופסוף הביא התייחסות מקיפה לצפון. השאלה שלי היא אל מי הוא דיבר. אם הוא דיבר אלינו - זה פחות מרגש ופחות מדבר אליי, כי תושבי הצפון הם הגיבורים האמיתיים. אלו שנשארו ונמצאים פה, ובטח אלה שמפונים מביתם מעל למאה ימים ולא יודעים מה עתידם - שהוא לוט בערפל".

דניאל הגרי בסיור בצפון (צילום: דוד כהן, פלאש 90)
דניאל הגרי בסיור בצפון (צילום: דוד כהן, פלאש 90)

ברמה האישית אמר באשר להגרי כי הוא הרגיש שטונציית הדיבור שלו הייתה "כאילו הוא הקריא מדף מסרים": "אני חייב לומר שאני שמעתי אתמול את הגרי ואני שמעתי צליל מתכתי כאילו מחשב מדבר אליי. אבל נעזוב את זה. המסר הברור שלנו לממשלת ישראל: תפסיקו לדבר. תתחילו לעשות".

לשיחה הצטרף דוד אזולאי, ראש המועצה המקומית מטולה, שסיפר על תחושותיו: "ממשיכים לחטוף ולשמוע הצהרות ריקות מתוכן שלא נותנות אופק. אני מסתובב בחסות הערפל לאתר טילי נ"ט שנורו ביום רביעי, זו המציאות. במקביל שומעים הצהרות של דובר צה" ל שאני לא יודע מתי היה פה פעם אחרונה".

יואב גלנט (צילום:  אריאל חרמוני, משרד הביטחון)
יואב גלנט (צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)

על שר הביטחון יואב גלנט והבטחותיו הקודמות אזולאי אמר: "גלנט אמר שנחזיר אותם לתקופת האבן - באמירות אנחנו חזקים, ובצד השני יש את חזבאללה שמכתיב לנו את קצב החיים".

באשר לתקציב המדובר התרעם כי הוא "מצוץ מהאצבע", והסביר כי הוא סקפטי: "מי החליט על 3.5 מליארד? הם לא הבטיחו שנקבל את זה ואני גם לא בטוח שנקבל את זה. אני לא מתעסק בזה. קודם נחזיר את הביטחון ואת התושבים לבתיהם, ואח"כ נתעסק בתקציבים".