נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ התראיין לאחרונה לפוקס ניוז באשר למלחמה בישראל, ואמר כי "ישראל עזרה בתכנון התקיפה של קאסם סולימאני, ביבי היה חלק גדול מזה - אבל יומיים לפני אמרו לי 'אנחנו לא יכולים לעשות את זה', אז עשינו את זה בעצמנו".

דיווח: כך סייע המודיעין הישראלי במבצע לחיסול קאסם סולימאני
האפיפיור: "מוטרדים מאד מהגידול הנורא בהתקפות נגד יהודים"

דונלד טראמפ על החיסול של סולימני, פוקס ניוז (צילום :פוקס ניוז)

זה לא היה הגילוי היחיד בראיון: טראמפ טען כי בתקרית שאירעה בעיראק במהלך שנות נשיאותו, גורמים איראניים התקשרו אליו ועדכנו אותו על כוונתם  לירות טילים לעבר מטרות אמריקניות באזור, אבל שלא לפגוע בהן בכוונה. ״הם אמרו שהטילים שלהם ייפלו מחוץ לתחום״, אמר, ״הם ביקשו שנבין שהם חייבים לתקוף בחזרה כי גם להם יש קהל, אבל מראש אמרו לנו ׳אל תזוזו׳. פסיכולוגית הם היו חייבים לעשות משהו כי אנחנו פגענו בהם״.

עוד טען כי רשתות התקשורת באותו זמן ניסו לפענח כיצד נורתה כמות גבוהה של טילים ללא פגיעה והסביר: "הם היו חייבים לעשות זאת כדי להראות כוח לאנשים שלהם". טראמפ טען כי באיראן היו מבוהלים: "הם אמרו לנו - 'בבקשה אל תתקפו אותנו, אנחנו לא הולכים לפגוע בכם'".

בנימין נתניהו (צילום:  Yonatan Sindel/Flash90)
בנימין נתניהו (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

עוד אמר בנושא, כי בהקשר לחיסול סולימני ישראל הייתה צריכה לתקוף אותו ביחד עם ארה"ב, אך לפני שהחיסול התבצע אמרו במדינה לטראמפ: "אנחנו לא יכולים לעשות את זה". הוא אמר כי הודיע שיעשה את זה בעצמו, אבל שישראל וראש הממשלה בנימין נתניהו היו חלק גדול מכך.

באשר לשליחת העזרה לישראל, ענה טראמפ כי "אנחנו תמיד חייבים להיות מוכנים", והוסיף כי בישראל "יש אנשים מדהימים. מה שהם עשו, הם אנשים מדהימים שנאמנים אלינו".

דונלד טראמפ על ישראל, בריאיון בפוקס ניוז (צילום :פוקס ניוז)