דונלד טראמפ, נשיא ארה"ב לשעבר והמועמד במפלגת הרפובליקנים, אמר בראיון לרשת "פוקס ניוז" האמריקאית כי ישראל לקחה חלק בתכנון חיסול מפקד כוח קודס של משמרות המהפכה, קאסם סולימני, אבל יומיים לפני כן אמרה כי לא תוכל לעשות זאת. היום (ראשון), על פי דיווח בחדשות 12, גורם ישראלי ביטחוני בכיר אישר את דבריו וטען כי ראש הממשלה בנימין נתניהו חשש מתגובה איראנית.

אסון לביטחון: דבריו המופקרים של בן גביר נגד ביידן עלולים לפגוע קשות בישראל
אביב כוכבי: "מדינת ישראל מתכווצת, אנחנו מאבדים חבלי ארץ שלמים"

דונלד טראמפ על החיסול של סולימני, פוקס ניוז (צילום :פוקס ניוז)

לפי הדיווח, "המבצע לחיסול סולימאני התבשל חודשים ארוכים. ברגע האחרון, נתניהו קיבל רגליים קרות, מחשש לתגובת הנגד האיראנית". לטענת הגורם הביטחוני הבכיר, "היה חלון הזדמנות חד פעמי וטראמפ החליט שאם נתניהו פוחד לבצע - הוא יבצע, וכך בסוף אירע. ישראל הביאה מידע קריטי וארה"ב ביצעה את החיסול עצמו".

כאמור, הדיווח מגיע לאחר שהנשיא האמריקאי לשעבר התראיין ל"פוקס ניוז" ואמר: "ישראל עזרה בתכנון התקיפה של קאסם סולימאני, ביבי היה חלק גדול מזה - אבל יומיים לפני אמרו לי 'אנחנו לא יכולים לעשות את זה', אז עשינו את זה בעצמנו". באשר ליחסים עם איראן, הוא הוסיף כי המדינה "רחשה לו כבוד" והודיעה לו בשיחת טלפון כי הם עומדים בארה"ב כחלק ממשוואת התגובה, והודיעו כי יכוונו לארה"ב אבל יחמיצו: "הם אמרו לנו: 'בבקשה אל תתקפו אותנו, אנחנו לא הולכים לפגוע בכם'".