מזה כמעט ארבעה חודשים שמתנהלת הלחימה בחזית הצפוני בין ישראל לארגון הטרור חיזבאללה. הלחימה החלה יממה לאחר הטבח הרצחני בחודש אוקטובר האחרון, עם השיגורים שביצע ארגון הטרור לעבר ישראל. 

כמויות עצומות תוך ימים: כמה גשם ירד במערכת הגשם הארוכה?
שיחת בן גביר עם WSJ: יש לחשוד בראיון כמהלך מחושב מלמעלה | פרופ' אודי זומר

עד כה, בחרה ישראל שלא להרחיב משמעותית את היקף הלחימה, זאת על אף אלפי שיגורים לעברה במהלך החודשים הללו. הסיבה העיקרית לכך, היא הרצון להתמקד בחזית הדרומית, מול החמאס וסוגית החטופים הישראלים שמוחזקים בעזה. 

שר הביטחון יואב גלנט באיום לחיזבאללה (צילום :שחר יורמן )

מאז ה-8 באוקטבור, שוגרו לעבר ישראל בסך הכל כ-2,000 רקטות. מהצד השני, ישראל ביצעה עד כה מעל ל-3,400 תקיפות בשטח לבנון. 

במהלך סיור שקיים השבוע בחטיבת החרמון, התייחס שר הביטחון יואב גלנט למצב, ושלח מסר לחיזבאללה: "גם כאן, בפינה הצפונית ביותר במדינת ישראל, על החרמון - כוחות צה"ל נמצאים, מגנים, ערוכים, מפטרלים ונמצאים בכוננות מלאה. אנחנו מקיימים בצפון שלושה מאמצים חשובים - המאמץ המדיני, הוא מאמץ מכריע. שוחחתי אתמול עם שר ההגנה האמריקאי לויד אוסטין, דיברנו על המאמץ להחזיר את הביטחון ואת השקט בצורה מדינית, כך שתושבי הצפון יוכלו לחזור לביתם בביטחון״. 

״המאמץ השני, הוא המאמץ האזרחי - יש לו חשיבות גבוהה ביותר", הוסיף, "פגשנו את ראשי הרשויות, האחראיים על הסדר האזרחי, ואנחנו מנתבים את המצב הזה לקראת חזרה אפשרית, כאשר נחליט שהדבר הזה הוא בטוח״, הוסיף.