חמאס מושך את הזמן בנוגע לעסקת חטופים – ובמקביל כוחות צה"ל מתקדמים במצוד אחריו, בית אחרי בית. דובר צה"ל פרסם הבוקר (שני) כי במערב חאן יונס צוות הקרב של חטיבת גבעתי ממשיכים לפשוט על יעדי טרור ולחסל מחבלים בהיתקלויות. לטענת הצבא ביממה האחרונה חיסלו הלוחמים עשרות מחבלים חמושים שארבו לכוחות במרחבי העיר.

בא להם בהפתעה: לפעולה הזו של צה"ל לא ציפו בחמאס

עוד במרחב העיר, לוחמי צוות הקרב החטיבתי 646 פשטו בהכוונה מודיעינית על יעדי טרור ואיתרו נשקים מסוג קלאצ'ניקוב, רובי צלפים, רימונים ומחסניות. הלוחמים חיסלו עשרה מחבלים בירי מטווח קרוב ובאמצעות אש אווירי.

את התמרון העצים ביותר ברצועת עזה ביצע צוות הקרב החטיבתי (צק"ח) של גבעתי בפיקודו של אל"מ לירון בטיטו, שכולל בשבועות האחרונים לחימה מורכבת בחאן יונס. לפי צה"ל, לוחמי צק"ח גבעתי הרגו מהקרקע יותר מ-250 מחבלים, ובהכוונה מהאוויר של כלי טיס לא מאוישים, מסוקי קרב ומטוסי קרב עוד כ-250. רק ביממה האחרונה הרגו לוחמי גבעתי 14 מחבלים באמצעות צליפה, טילי נ"ט וטנקים.

כוחות צה''ל בעזה (צילום: דובר צה''ל)
כוחות צה''ל בעזה (צילום: דובר צה''ל)

בשלב הזה צק"ח גבעתי נמצא בחלקו המערבי של מחנה הפליטים חאן יונס, שמכותר מכל עבר. הכוחות נערכים להרחבת ההתקפה על מעוזי חמאס, ומונעים בריחה של מחבלים שמנסים להסתייע בפירים ומנהרות הגנה במרחב.

הבוקר פרסם אמיר בוחבוט בוואלה כי אמ"ן ושב"כ מצביעים על ה"מחסות" של אונר"א והצלב האדום כמוקדי מסתור של מחבלים, ולכן צה"ל מבצע בדיקות ומביא למעצר מחבלים. מתחילת הלחימה הועברו ממרחב הלחימה של צק"ח גבעתי כ-500 מחבלים לחקירה בישראל. חלק ממחבלים אלה סייעו באיתור מערכי תת-קרקע, מקומות מסתור, מחסני אמל"ח, אתרי שהייה ממושכים, כליאה של חטופים ועוד.

מעדויות מלוחמים בשטח שהגיעו לוואלה! עולה, כי לאחר שמתקבל מידע מודיעיני לפיו קיים חשד להימצאות דלת סתרים, רצפה נפתחת ודירות בעלות ערך, מוזנקים כוחות צה"ל למקום. הם נכנסים אליו עם יחידות עוקץ, יהל"ם של חיל ההנדסה, וחיילים שקודחים בקירות ומשתמשים בפטיש 20 ק"ג כדי לאתר את "פיר הזהב", שיוביל אל מקום המסתור של יחיא סינוואר, שאר בכירי חמאס והחטופים. לפי גורם צבאי, "זה עניין של זמן עד שנגלה את דלת הסתרים או רצפה מתוחכמת שתוביל אותנו אליו".

יחיא סינוואר (צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90)
יחיא סינוואר (צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90)

לפי הערכות בתקשורת הפלסטינית, במקום בו שוהה סינוואר מוחזקים כמה מהחטופים הישראלים, ומחבלי גדודי אל-קסאם שמטרתם לשמור עליו במקרה שבו חיילי צה"ל יגלו את מקום המסתור וינסו להיכנס למנהרות ולחסלו.

על פי הדיווחים הפלסטינים, סינוואר עוקב בדריכות אחר התקשורת הישראלית ומקבל את החלטותיו על סמך הדברים שהוא שומע. סינוואר סבור כי הישראלים רגישים במיוחד לכל אובדן של אחד מחייליהם בקרב, והוא מאמין, כך לפי אחד ממכריו שצוטט בתקשורת הפלסטינית, שהוא יכול לגרום לצה"ל לצאת מרצועת עזה לפני שיאותר מקום מחבואו. זו הסיבה, למעשה, שהוא ממשיך לדחות כל הצעה להפסקת אש. בתקשורת הפלסטינית מציינים כי סינוואר מאמין שאם ישראל תמצא את מיקומו, יהיה לו זמן לחשב את צעדיו מחדש. להערכתו, הישראלים יצטרכו לנהל משא ומתן על פתח דלתות הפלדה לפני שיחליטו אם להגיע עד אליו ולסכן חיילים. כמוצא אחרון, הוא סבור כי שבאמצעות החזקת השבויים הוא יוכל לקבל חסינות ולברוח למדינה אחרת במידת הצורך.