במהלך הימים האחרונים, אירעה פריצת דרך משמעותית במשא ומתן מול חיזבאללה, כך על פי דיווח בלבנון. על פי הדיווח, פריצת הדרך מקדמת את סיום הלחימה בצפון, שהחלה יממה לאחר הטבח הרצחני בדרום הארץ.  

החות'ים בהלם: נחשפו ממדי ההרס של המתקפות על המיליציה הפרו איראנית
בא להם בהפתעה: לפעולה הזו של צה"ל לא ציפו בחמאס

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

תקיפת עמדת התצפית של החיזבאללה (צילום :דובר צה"ל)

על פי הדיווחים, ההצעה המתגבשת בתיווכו של שליח הבית הלבן, עמוס הוכשטיין, כוללת שלושה שלבים - נסיגה של כוחות חיזבאללה למרחק של בין 8-10 ק"מ מהגבול, פריסת כוחות או"ם וצבא לבנון ולבסוף החזרת התושבים לבתיהם בצפון הארץ ובדרום לבנון. עוד דווח כי השיחות מתמקדות גם בנושא תיחום הגבולות היבשתיים ומתן תמריצים מארצות הברית לביירות, על מנת שיקבלו את ההסכם. 

במקביל, גם צרפת ממשיכה במאמציה להשגת רגיעה בגבול הצפוני. בין היתר, בפריז היו מעוניינים להקים מחדש את הוועדה מימי מבצע ענבי זעם בתנאי שתכלול אותם, את ארצות הברית, לבנון, ישראל ומדינה ערבית נוספת. 

שר הביטחון יואב גלנט התייחס אמש ללחימה בצפון, ואמר כי "אנו מעדיפים תהליך הסדרי על פני מלחמה, תוך התנאי הפשוט - חיזבאללה לא יוכל לאיים באמצעות פשיטות או ירי. אם לא יצלח המהלך המדיני, לא נהסס להפעיל כוח צבאי כדי להשיב את התושבים לבתיהם". בתוך כך, שר החוץ הלבנוני, עבדאללה בו חביב, אומר הבוקר בריאיון לעיתון מקומי שלבנון דחתה הצעות של מדינות במערב לפיהן ארגון חיזבאללה ייסוג בין שמונה עד עשרה ק"מ מגבול ישראל לאזור שמצפון לנהר הליטני, כיוון ש"ביירות מתנגדת לפתרונות חלקיים שלא יביאו לשלום ויציבות, אלא יביאו לחידוש הלחימה".

בתוך כך, גורמים בכירים בממשל המצרי דיווחו לרשת "סקי ניוז" כי שר החוץ המצרי, סאמח שוכרי, צפוי לבקר מאחר בביירות למספר שעות ולערוך מספר פגישות עם בכירים בממשל הלבנוני. 

מלובי 1701 נמסר כי "תושבי הצפון דורשים מממשלת ישראל להכריז בצורה ברורה שלא תקבל אף מתווה של כניעה לארגון הטרור חיזבאללה. לא 50 אחוז ולא 30 אחוז סיכוי. תושבי הצפון מבהירים: אפס סיכוי שנחזור לכל הסדר שנובע מתוך ויתור וחולשה יקדם את חיזבאללה לקו הגבול ויקרב את האסון הבא ליישובי הצפון וישראל כולה. לא נסכים יותר לחיות תחת איום מתמיד של טבח, ירי וחטיפה".