ישראל עדיין ממתינה לתשובת חמאס: ארגון הטרור עדיין לא השיב למתווה שגובש בפסגת פריז בסוגיית שחרור החטופים שבשבי בעזה, והיום (שני) דיווח העיתון הפרו קטארי "אל-ערבי אל ג'דיד" כי בכירי חמאס עדיין מתעקשים לגיבוש ערבויות שישראל תפסיק את הלחימה בעזה, ושכוחות צה"ל יעזבו את שטח הרצועה.

על פי העיתון, בחמאס רואים סכנה בכך שהחטופים יחזרו לידיה של ישראל ללא ערבויות מצד המדינות המתווכות, מה שלטענת גורמים בארגון הטרור, "עלול לחדש את הפעילות הצבאית של ישראל, שנפטרה מהלחצים שהוטלו עליה על ידי האופוזיציה ומשפחות החטופים". אותם בכירים גם המעיטו בחשיבותן של הערבויות האמריקניות.

לוחמי צה''ל ברצועת עזה (צילום: דובר צה''ל)
לוחמי צה''ל ברצועת עזה (צילום: דובר צה''ל)

במקביל, על רקע הדיווחים כי יש חילוקי דעות בין חמאס לג'יהאד האסלאמי בעניין העסקה לשחרור החטופים, בכיר בג'יהאד הכחיש ואמר כי "לא קיימים חילוקי דעות בנוגע לחזון שהוצג בפני הפלגים. אין הבדלים, וכל מי שטוען שכן, מקדם מטרות זדוניות". לדבריו, "יש התייעצויות, יש חילופי דעות, אך במישור הפוליטי, כל אחד פשוט מסביר את דעתו". עוד אמר: "במהלך הדיונים המתמשכים עם חמאס, אנו מאשרים את עקרון הפסקת המלחמה, יש בכך עקרון חשוב, שבירת המצור שהוטל על עזה, והקלה על תהליך השיקום והקלת העומס על כתפי העקורים".

בכיר בחמאס ששוחח עם העיתון הדגיש כי "צריכה להיות הסכמה להפסקת המלחמה מהרגע הראשון, הערבויות צריכות להיות ברורות וזה מה שמוסכם בין הפלגים. אין מחלוקת לגבי העיקרון הזה, וכי מתקיים דיון נוסף האם לקבל או לדחות את ההצעה שהוגשה". בנוסף, דיפלומט ערבי בכיר מצדו קרא לפלגים בעזה "ללמוד היטב את ההצעה בטרם יגישו את התשובה", וכי "גורל הסוגיה הפלסטינית וגורלה של עזה נקשר בהחלטה זו".