האלוף (מיל') תמיר הימן, מנהל המכון למחקרי ביטחון לאומי ולשעבר ראש אמ"ן, התראיין היום (שני) ב-103FM, והתייחס לסערת הריאיון של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, בנוגע לנשיא האמריקאי ג'ו ביידן. "זה לא עושה נזק לביידן. לביידן יש בעיה עם הבייס הדמוקרטי שלו, שם הוא נתפס כלהוט מדי לעזור לישראל. לכן לתפיסתם ברגע שנציג ממשלת ישראל אומר שביידן עסוק בלעזור לפלסטינים ולמנוע מצה"ל לבצע את כל שהוא רוצה, הסיפור הזה עוזר לביידן מול הבייס שלו, דווקא מזיק לטראמפ", טען. 

"פריצת דרך משמעותית": האם אנו בדרך לסיום הלחימה בצפון?
העיתונאי המצרי הבכיר מפרק את חמאס אבל גם מאשים את נתניהו בדבר אחד

עוד הוסיף כי "זה לא משפיע על הפוליטיקה הפנים האמריקאית, ואם זה משפיע זה מסייע במובן מסויים לבעיות הקשות שיש לביידן. אנחנו גם לא צריכים להגזים בהשפעות שלנו על הפוליטיקה הפנים אמריקנית, אנחנו לא כזה חשובים שם. הבעיה היא במשילות, האם יש כאן ממשלת שמתפקדת במסגרת מלחמה באופן ברור עם אסטרטגיה ברורה שמובילה לדרך אחת, ששם כל אמירות כאלה וכל מיני גופים מהצד משנות את הקו שנדרש במלחמה".

היימן נשאל בנוגע למעורבות האמריקאית במזרח התיכון, שנראה כי הולכת ועולה מאז תחילת המלחמה. ארה"ב מעולם לא עזבה את העימות, היא מנהלת עימות מתמשך עם דעא"ש וקצת הגבירה אותו לפני שנתיים וחצי לשלוחותיה של איראן. ככל שזה נוגע לביטחון החיילים האמריקנים, ביצעה את הפעולה הכי אגרסיבית נגד איראן בחיסול של סולימאני".

היתקלות צוות הקרב של חטיבת הצנחנים עם מחבל במרחב ח'אן יונס (צילום :דובר צה"ל)

יחד עם זאת, הדגיש כי על אף מותם של שלושה חיילים ופציעתם של עשרות נוספים, בארה"ב נמנעים מלפגוע ישירות באיראן: היא מעולם לא עצרה באמת, הכוונה שלה להפחית את המעורבות הצבאית ומה שאנחנו רואים עכשיו זו הגברה של המעוברות הצבאית בעיקר בתימן ובעיראק וסוריה לאחר ההרג של שלושת החיילים. יש פה מצב אחד, לפי מה שאמר הנשיא, פעולה ארוכה ומתמשכת, גם בתימן וגם מול המליציות בעיראק, ומצד שני אנחנו רואים את בחירת המטרות. בחירת המטרות היא לא באיראן, כדי לא להדליק את החזית הצפונית של חיזבאללה וגם לא כנגד כוח קודס, לא להרוג איראנים. הם פוגעים בקצוות, במיליציות, זה בחירה ללכת רחב אבל ללכת על הקצוות ולא על הראש".

כמו כן, טען כי על ראשי מערכת הביטחון שלא למהר לשים את המפתחות: "זה שיקול פרטי שלהם ואני חושב שדעתי האישית היא שראשי מערכת הביטחון לא נכון שיתפטרו תוך כדי המערכה, הם צריכים להוביל את זה עד לנקודת שיווי משקל יציבה. זה עוד רחוק מכאן, אנחנו במערכת שמשתנה מיום ליום. יש כאן הרבה כדורים באוויר ולכן זה לא הזמן לסגת מהמגרש".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm