שר הביטחון יואב גלנט קיים הערב (שני) הצהרה לתקשורת ובה הסביר על המשך הפעולה של צה"ל בעומק הרצועה. במוקד דבריו התייחס להמשך הציד אחר בכירי חמאס, ואמר: "סינוואר לא מנהל את הלחימה, הוא עסוק בהישרדותו האישית, מצאנו חומרים משמעותיים על מקומות שבהם שהה".

עוד אמר גלנט: "בצפון הרצועה, אנחנו מקיימים פעולות ממוקדות להעמקת ההישג, בפשיטות נרחבות, צה"ל פועל בסדרה של מבצעים במקומות רבים, בתחילת המלחמה נדרשנו לאוגדות כדי להכריע את המקומות, היום מתמרנים בהם בחופשיות גדודים של צה"ל". לדבריו של גלנט, "הפעולה הזו תימשך גם בחודשים הקרובים. אני שומע את המפקדים והאמת הפשוטה היא שצה"ל מקיים חופש פעולה מלא בצפון רצועת עזה, התהליך הזה מבוצע בדייקנות, בנחישות ובצורה מאוד איכותית. במרחב ח'אן יונס - עיר המקלט שהפכה לבירת הטרור, אנחנו מקיימים מאמץ חוצה שלבים. חטיבת ח'אן יונס קרובה לפירוק, 3 מארבעת הגדודים פורקו והרביעית תהיה קרוב".

יחיא סינוואר (צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90)
יחיא סינוואר (צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90)

"לפני ארבעה חודשים ישראל הגיעה לנקודת מפנה בתולדותיה, מתקפת חמאס הביאה אותנו לאחת מהנקודות הנמוכות ש ידענו בתולדותינו ולמרות זאת ידענו להתאחד ולפעול, להתגייס במהירות את כוחותינו שהתייצבו בחזית, לגבש תכנית מלחמה שתכליתה פירקו החמאס ושחרור החטופים. הוכחנו לאויבנו עד כמה נחושים אנחנו, עד כמה גדולה עוצמתנו כשמדובר בקרב על העתיד שלנו, על החיים שלנו במקום הזה".

צה"ל פועל בעוצמה ובדיוק, הפעולה הקרקעית משיגה את מטרותיה, מפקדי צה"ל בראש הכוחות, מובילים את הלוחמים בסדיר ובמילואים. 18 גדודי חמאס פורקו ואינם מתפקדים עוד כמסגרות פועלות. כמחצית מפעילי החמאס נפגעו או נפצעו קשה. לוחמי צה"ל ממשיכים בפעילות גם בשעות אלו, אני גאה בהם, מוקיר את פעילותם האמיצה".

על המשך התמרון והגעה של הכוחות לרפיח, אמר שר הביטחון: "התמרון היבשתי הוא הדרך להכריע. נגיע גם אל המקומות בהם טרם לחמנו, במיוחד אל מרכז הכובד האחרון שנותר בידי חמאס - רפיח, ידע כל מחבל כי סופו יהיה כמו של אלו בכל מקום אחר ברצועה - כניעה או מוות. אותן לחץ צבאי המקדם את פירוק החמאס מקדם אותנו במאמץ להשבת החטופים. החמאס מבין רק כוח, הוא מחפש שקט. אותם אלו שרצחו נשים וילדים מחפשים מקלט".