האלוף (מיל') עמוס גלעד, לשעבר ראש האגף המדיני ביטחוני, התראיין בתכניתם של בן כספית ואריה אלדד וביקר בחריפות את התנהלות הממשלה, על רקע דבריו של נתניהו בישיבת סיעת הליכוד. בנוסף, התייחס לאסטרטגיית יציאה אפשרית אידיאלית לטענתו. 

"בחירה לא ללכת על הראש": האם ארה"ב מורתעת מאיראן?
סנוואר יניף דגל לבן? בישראל לא שוללים את התרחיש המפתיע

על העסקה וההמתנה לתשובת חמאס וקריאתו של נתניהו ל"ניצחון מוחלט" על חמאס אמר: "לא יודע למה הוא מתכוון, זה לא נראה לי מחובר למציאות. אם הוא רוצה להתחבר לניצחון הוא חייב אסטרטגיה איך יוצאים מזה. האמריקאים מציעים לנו עסקת חבילה מדהימה, לא יודע כמה זמן תהיה בתוקף, שבה נתחבר לציר המרכזי של מדינות ערב בהובלת ארה"ב".

עצרת למען החטופים (צילום: אבשלום ששוני)
עצרת למען החטופים (צילום: אבשלום ששוני)

"גם נזכה לשגשוג כלכלי, גם עוצמה צבאית. בשבעה באוקטובר האמריקאים הצילו אותנו ובשמונה באוקטובר חזרנו למסלול, אבל האויב המרכזי שלנו, האיום האיראני בהשוואה ל־96' שנתניהו נבחר לראש ממשלה היום הגענו לסף גרעין, אם יחצו אותו זה יהיה אסון. אם נצטרף לציר עוצמתי בהנהגת ארה"ב עם מדינות ערב, זו התבונה המדינית שהיא חלק מהעוצמה הצבאית. כי היום אנחנו חלק מציר צבאי מדיני", הוסיף.

"בשביל זה צריכים לחזור לעזה, אין לנו ברירה אלא להכניס את הפלסטינים, או שאנחנו נידונים לכיבוש ישיר של עזה שזה אזור מוכה אסון, גם בריאותי, כלכלי וצבאי, ואנחנו גם ביו"ש עושים הכול בשביל לפרק את כל המערכות האלה, זה יעלה לנו ביוקר", טען. "יש פה אסטרטגיות מתחרות ואלמנטים של ההתבטאויות הלא ייאמנו של בן גביר, שאפילו לא נוזפים בו, שיורק בפרצוף של מי שהציל אותנו, במקום זה מה הוא רוצה שנעשה? שנסתמך על מי? עליו?"

"אם אנחנו נשקע בשליטה ישירה ביו"ש על פי התיאוריות שבינתיים היחידות שמתממשות זה האסטרטגיות של בן גביר וסמוטריץ', שהם יודעים בדיוק מה הם רוצים – כאוס, שליטה ישירה, מיטוט כל הקיים, נפגע ביחסים עם ארה"ב, נשקע בכיבוש ישיר של אזור מצוקה. לגבי החטופים, אנחנו צריכים להחזיר אותם, לקבוע את זה כמטרת על. זה מה שצריך לעשות בתקשורת כדי להפעיל לחץ על ראש הממשלה, המדינה הפקירה ואנחנו לא נחזיר אותם בחיים? זו הפקרה נוספת", אמר. 

מחאה נגד ראש הממשלה נתניהו (צילום: איתי רון, פלאש 90)
מחאה נגד ראש הממשלה נתניהו (צילום: איתי רון, פלאש 90)

בסיכום הריאיון כאשר נשאל "להחזיר אותם בלי להיכנע?", השיב: "לא יודע מה זה להיכנע, הגיע הזמן להפסיק עם הסיסמאות האלה. בשבעה באוקטובר היינו נתונים למתקפה רצחנית שכמעט פירקה אותנו מצד החמאס, ואם החיזבאללה היה מצטרף, האמריקאים הצילו אותנו מזה. צריך להכיר במציאות, להפסיק עם התיאוריות ההזויות, עם הסיסמאות שלא מבוססות".

"מה זה לנצח? אני בכלל לא מדבר במונחים האלה, אני רוצה שיהיה לנו ביטחון, יציבות ושגשוג כלכלי. איזו מדינה פלסטינית? יעברו 20 שנה. אנחנו לא יכולים להפקיר אותם, זה פשוט טירוף. יש לי תמיד את הטראומה של רון ארד, אם היו משחררים אותו בין המועד שנפל בשבי למועד שהוא נעלם, אז כנראה הוא היה אצלנו. אתה חייב להציל, אתה מדבר על זה כאילו זה עסקה של קניית גבינה חמישה אחוזים. זה ילד שאולי לא יחייה מחר, חייבים להחזיר אותם, זו מטרת על. אני פשוט המום ממה שאני רואה פה", סיכם. 

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm