ברשתות החברתיות דווח כי במהלך הגמ"ר צה"לי בקרני שומרון, החיילים דימו מצב שבו ישראלים חטפו פלסטיני לתוך רמת גלעד, מה שקומם חלק מהחיילים, אך הם לא הפרו פקודה והשתתפו בתרגיל. דובר צה"ל הגיב לדיווחים והבהיר כי "במהלך תרגיל רחב באוגדת איו״ש לשיפור מוכנות האוגדה וההגנה במרחב לשמירה על ביטחון התושבים, תורגלו למעלה ממאה תרחישים שונים ובהם תרחישי קיצון".

בצבא טענו כי "צה״ל לא תרגל תרחישים המדמים מתיישבים כאויב, והסימון בוסטים המדוברים אשר מטרתם להפריד בין מתורגל למתרגל הינה כחלק משגרת הבטיחות התרגילית. במקרה הנוכחי טעות היה לסמנם בכיתוב שכזה ואנו מצרים על כך. לצה״ל קשר הדוק עם ההתיישבות, והוא פועל להגנתם מסביב לשעון ובשיתוף פעולה".

השר בצלאל סמוטריץ' הגיב לתרגיל, וקרא: "מישהו בפיקוד הבכיר של צה"ל הלך לאיבוד לחלוטין, ולמרבה הצער לא בפעם הראשונה. להציג את המתיישבים כאויב אופציונלי, כשרבים כל כך מהם מגויסים בחזית ומשלמים מחיר דמים יקר, זה אבדן עשתונות ערכי טוטאלי שמי שאחראי לו אינו יכול להמשיך בתפקידו ולהיות מופקד על שמירת חייהם וביטחונם של המתיישבים".

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, אמר: "בזמן ש-136 חטופים נמצאים בשבי הנאצים מהחמאס, אלוף הפיקוד מורה לקיים תרגיל שבמרכזו התרת דמם של המתיישבים ויצירת דמוניזציה. אני קורא לשר הביטחון גלנט להתערב מיידית בנושא ולחקור את האירוע. לא נאפשר לעבור על סדר היום על התנהלות חמורה שכזו".